לליקים, לייקים ושוב לייקים...
האם אנו באמת צריכים את הלייקים
האם הלייקים נותנים לנו משהו,
כול הזמן יש בקשות בין חברים עשו לי לייק, או בפרסומות עשו לי לייק בקיצור לעשות לייק הפך להיות למילה השגורה אצל כול אחד אשר יש לו עסק, דף בפייסבוק, מוצר שהוא רוצה לקדם וכ"ד.
כמי שנותן ייעוץ עסקי אני יכול להגיד לכם חד משמעית "לייקים לא עושים כלום" "לא נותנים כלום" "ובטח לא מגבירים את המכירות של מוצר כזה או שירות אחר! לייקים הם פשוט "סתם"לייקים.
אולי זה מאכזב אבל זו האמת, לפעמים אני צופה בבקשות התחינה של גופים כאלה ואחרים המתחננים "עשו לנו לייק" "בבקשה עשו לנו לייק ותהיו חברים שלנו" איזה חברים ואיזה נעליים, זו שטות אחת גדולה ואין בה מאומה בכדי לקדם עסקים ומכירות.
כ יועץ עסקי אני נפגש עם אנשים רבי אשר מקימים עסקים, מארגנים פעילות עסקית, מתכננים מיזם והשיווק הראשוני אשר אני שומע מהם זה "אני אפתח דף עסקי בפייסבוק ואצבור לייקים" נו ו- אני שואל, "ואז יהיו לי מכירות כתוצאה מפרסום שאני יעשה בפתיחת הדף ואנשים יעשו לי לייק" נו באמת אני אומר "אתם באמת מאמינים שזה יעבוד כך" ואני מתפלא בתשובות כאשר עונים לי "כן בהחלט".
גם כ יועץ שיווק אני מגדיר את מי שחושב כך כמי שניזון מהמילה המפורסמת כול כך בשם "לייק" כטועה טעות מרה כי הלייק לא יביא לו תנועה או מכירה, אפילו הפרסום בפייסבוק כאשר משלמים כסף בעבורו לא נותן תוצאות מעבר לזה שאנשים עודים לייק וזהו.
הרשת החברתית יכולה לתחזק מותגים ברמת יחסי הציבור שלהם, בכוח שלהם לפרסם במדיות אחרות ולכוון לרשת החברתית, אך פרסום ברשת החברתית או פתיחת דף עסק לא תוכל לעמוד בפני עצמה ולשרת עסקים במכירות ובשיווק.
עסקים חייבים פרסום, והרשת החברתית היא לא מקום לפרסום, הרשת החברתית כשמה כן היא "רשת חברתית" עובדה, הרשת היתה טובה להוציא מיליונים לכיכר תחריר, היתה מסוגלת מאות אלפים לקייץ של המחאה החברתית, היתה מסוגלת להרים את זעקת האירנים מהמשטר שלהם, זו תפקידה של הרשת החברתית, ופרסום לא כלול בה.
עסקים או מיזמים חדשים חייבים להפנים כי פרסום הם יצטרכו למצוא במקום אחר, במנועי החיפוש, במיקוד פרסום באזור מצומצם ומשם להתרחב, ומי שיש לו תקציבי ענק יעשה הפניה לדף הפייסבור על מנת להעצים את המותג ב"לייקים".