כתיבה שיווקית
כתיבה שיווקית מהווה מקצוע תקשורתי בתחום של השיווק והקידום של מוצרים ושירותים מסוימים או אתרי אינטרנט למיניהם. העבודה נעשית על ידי חיבור של מאמרי תדמית התואמים לאתר בו הם מופיעים.
בעבר הכתיבה השיווקית נכתבה על ידי רעיונאים במשרדי פרסום והתפרסמה בהתאם למודעות הפרסום הקיימת באותה תקופה תוך פרסום בעיתונים ובמודעות רחוב למיניהן. היום, בעידן בו האינטרנט הוא מקור התקשורת המוביל, לכל עסק יש אתר אינטרנט או דף קידום ברשת חברתית, הצורך והשימוש בכתיבה השיווקית גדל פלאים והיא מהווה חלק גדול בשיווק, פרסומים וקידומי מכירות. כמו כן משרדים וחברות רבים, שהם לא משרדי פרסום בהכרח, קמו להתמחות בתחום קידום אתרים לצרכי יצירת קמפיינים פרסומיים, שיווק ומיתוג.
הכתיבה השיווקית היא בעצם חומר להסברה לגולש, שלפי מחקרים, מחליט תוך שמונה שניות מרגע שנכנס לאתר עד הרגע בו החליט אם להישאר בו. מאמר שיווקי תכני יהיה קצר, ברור, קולע ועליו להיות מנוסח בצורה פשוטה. כמו כן על שפת הכתיבה בו להיות רלוונטית ועדכנית. על הכתיבה להיות ממוקדת ללקוח ולתת לו את ההרגשה שנכתבה רק בשבילו ולטובתו. מהכתיבה השיווקית ניתן ללמוד בצורה רלוונטית ומקורית על הרצון של הלקוחות ועל היתרונות של המוצר על פני מתחריו. אם הכתיבה הצליחה נדע כשהלקוח מתעניין ורוצה לדעת יותר על המוצר המפורסם במאמר ופועל לעשות כן.
כתיבת תוכן שיווקי מיועדת לאתרי אינטרנט ומטרתה לקדם את האתר ובכך להעלות את דירוגו במנועי החיפוש הקיימים. הדגש בכתיבת תוכן שיווקי יהיה על תוכן המאמר ועל השימוש במילות מפתח. מאמרי תוכן מקדמים מילות מפתח ספציפיות וחוזרים עליהן שלוש פעמים לאורך המאמר- בהופעה בכותרת, בהופעה בכותרת משנה ובהופעה בגוף המאמר, כך האתר יופיע בדרוג גבוה יותר.
ממחקרים רבים שנערכו ניתן ללמוד שהכתיבה השיווקית תרמה רבות לצורה בה מוצרים ועסקים נתפסים בעיני הצרכנים. עוד ניתן לומר כי השימוש במדיה האינטרנטית, בדומה לעבר בו התגרינו מפרסומות סמויות וגלויות שעוררו אותנו, גורם לצרכן להאמין שהשירות אותו צרכו הוא הנכון לעשות. כך תרבות הצריכה מתגברת על אף מגרעותיה.