בשנים האחרונות עוברים יותר ויותר אנשים לעבוד מהבית, לפחות חלק מהזמן . ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת זו בקלות, והיתרונות ברורים.
משום כך, יותר ויותר קליינטים שלי מבקשים שאתכנן להם בבית גם חדר עבודה או פינת עבודה. לרוב הדרישה היא למקום שאינו גדול במיוחד, והנטייה היא "לדחוף" אותם למרתף, למסדרון, או לממ"ד . המשותף לכל אלו – אלו חללים לא נעימים, שהופכים את העבודה לעינוי במקום להנאה...
אני מנסה תמיד לעשות את ההיפך: ליצור פינות עבודה שיאפשרו לעבוד בנעימות, שיעזרו להתרכז במה שאנחנו עושים וליהנות ממנו. אני גם בטוחה שככה איכות העבודה משתפרת...
זה לא כל כך מסובך כמו שזה נראה: המסכים היום קטנים ושטוחים, ואינם דורשים מקום רב. מקומות אחסון לחומר משרדי כמעט ולא צריך ברוב העבודות המודרניות. קלסרים, תיקים, ארגזי מסמכים – כולם נחלת העבר, כמעט לגמרי. אין צורך במכונות צילום גדולות, אפילו הרמקולים לשמיעת מוזיקה קטנו...
אז מה כן חשוב? כמו בכל נושא עיצוב הבית, חשוב לשים לב לכך שהמקום בו בחרנו לעבוד יהיה מקום שנרגיש בו טוב:
חלון - אני חושבת שחדר ללא חלון הוא אסון, ביחוד כזה שמבלים בו שעות. הימנעו ממצב כזה! רצוי גם חלון עם מראה נעים החוצה, וללא אור שמש ישיר.
מידת הבידוד של חדר העבודה צריכה להתאים למה שכל אחד אוהב, ולסוג העבודה. יש אנשים שנוח להם לעבוד ברעש ובהמולה, ויש כאלה שצריכים שקט מוחלט. חשוב לדעת מה נכון בשבילכם!
תכנון נכון של ריהוט חדר העבודה: הסתכלו בדיוק כמה מקום אתם צריכים לכל אחת מהפונקציות בחדר העבודה שלכם, ודאגו שיהיה מספיק מקום לכל דבר.
עוד טיפים, וגם דוגמאות לחדרי עבודה שונים שעצבתי, תוכלו לראות כאן.
בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים בתל אביב. אנו עוסקים בתכנון ופיקוח על כל עבודות הבניה והשיפוצים, בתחומי האדריכלת ועיצוב הפנים , וגם קצת בתכנון גינות. יש לנו המון ניסיון, וגם המון התלהבות והאהבה לעבודה. אורלי ערן - אדריכלות ועיצוב פנים.