להיות מותג
הכלכלה של היום או יותר נכון העסקים של היום מחייבים להתפרש כמותגים.
אין כאן מדובר רק על חברה עם יזמות מסוימת אשר רוצה לצאת לאויר העולם ולמתג את עצמה מראש כ"מותג" ארצי בתחום כזה או אחר, אנו גם מדברים על מותגים מקומיים אשר יכולים להוות "מותג" בתחום עיסוקם והעיר או האזור בו הם ממוקמים.
המבנה של ה"מותג" מחייב אותנו למספר תובנות אשר ביחד ירכיבו "מיתוג" אחיד, מיתוג אשר יקרב את הלקוח אל העסק או אל המותג ויתן לו להרגיש איתו טוב. חיבור של מיתוג נכון הוא נראות, אחידות, מסר ברור, שירות לקוחות הדוק, סיפור, התנהלות פרסומית אחידה ושוטפת. בחירת קהל היעד והקליעה לרצונות שלהם, לחבר את הלקוח עם המותג בשיטות של יחסי ציבור ומעשים למען הקהילה, לחזק את המותג בקרב העובדים בתוכה, הם אלה הדרכים בהם ניתן למתג ולהוביל מותג מנצח לעבר הצלחה גם ברמה הארצית וגם ברמה המקומית.
כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי בני אדם אוהבים לרכוש מותגים, צריך להבהיר שהמותג כאן והיום זה כבר לא הסמל של הקוביה או הסוס או התנין, מותגים מצליחים הם כאלה שמנסים לחבר את הרגש והרצון לשיתוף עם הלקוח, ניתן ללמוד מחיבור מותג ללקוחות בפרסומים של חברות הסלולר שם מנסים המפרסמים לחלק את הרגש בנינו ואיתנו באמצעות המותג (נכון שאני לא כול כך בטוח שבחברות הסלולר זה עוד עובד היום) אבל למעשה הניסיון של חברות הסלולר הוא הדבר הנכון מבחינת חיבור הלקוח עם המותג.
כ יועץ עסקי מי שמכניס לתוך הנראות האחידה שלו (אפילו וזה חנות או סניף אחד של מוצר או שירות) רגש, שיתוף הלקוח, הענקה ללקוח, הפתעה ללקוח, וכול אלמנט המקשר בני אדם בינם לבין עצמם רק תורם תרומה גבוהה למיתוג המוצר או השירות המוצע.
כ מי שעושה ליווי עסקי אני מגלה לא פעם את חוסר ההבנה והרצון לשנות דברים בתוך עסקים קיימים, בתוך עסקים שעדיין לא ממותגים וחיים גם בנראות גם בשם גם בהתנהלות את הימים הקודמים שהיו בתחום המסחר בישראל ובעולם והבקשה לשנות את ההתנהלות בכול מה שקשור למיתוג בכדי לקשור יותר לקוחות לעסק קשים מאד להבנה וקבלה על ידי אותם עסקים.
עסקים חייבים להפנים ולהבין שעל מנת שהם יוכלו להמשיך ולהתקיים וכעסק קטן יש להם את היכולת בעלויות לא גדולות להתמקם כמותג בתחומם הם חייבים לעשות את השינויים הנדרשים על מנת להפוך למותג נחשק.
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון