הנה נתון מדהים: מספר הכותרים החדשים שהתפרסמו בישראל בשנת 2011 עמד על 5000(!) כותרים חדשים. ומאז המספר רק ממשיך לעלות. משמעות הדבר היא שמה שמאמר חדש שהתפרסם היום בעיתון, מחר הוא כבר ישן ומעלה עובש ואבק. לכן, כתיבת מאמרים טובה ואיכותית, כזאת שתצליח לשמור על רלוונטיות ועניין לקורא לאורך זמן, היא אתגר משמעותי.
האם כל אחד יכול לכתוב?
התשובה היא כן. ולא.
כן. כיום, בעידן של מהפיכת המידע, עידן שבו כמות המידע הזמינה הולכת וגדלה מדי יום, כל אדם שיודע קרוא וכתוב ויודע קצת על משהו, יכול לכתוב תוכן לאתר, בלוג או פורום אינטרנטי. בעידן האינטרנט, הפכה כתיבת מאמרים לכלי פרסומי ושיווקי שנועד לקדם אתרים ורעיונות.
לא. כתיבת מאמרים איכותית היא מקצוע. בדיוק כפי שכל אחד יכול לנסות לתקן את הבעייה במחשב אבל רובנו לא מבינים שום דבר בשפת התכנות, גם כתיבת מאמרים איכותית היא אומנות ומקצוע. דווקא בעידן שבו החדשה של היום מעלה אבק כבר למחרת היום, נוצר האתגר של כתיבת מאמרים איכותיים אשר ימשיכו לעניין את הקורא גם לאורך זמן.
כתיבת מאמרים – איך לכתוב מעניין
נראה כי האתגר הגדול ביותר העומד בפני כותב מאמרים כיום היא איך ליצור תוכן מעניין שיגרה את דמיונם של הקוראים ויגרום להם לקרוא את המאמר עד הסוף. על מנת לעמוד באתגר, צריכה כתיבת מאמרים איכותית לייצר עניין אצל הקורא וכל זאת תוך שמירה על מבנה קליל וזורם.
כתיבת מאמרים, כמה טיפים לכותב המתחיל:
• להתחיל מאפס. השליכו החוצה מהראש את כל מה שידעתם על הנושא שעליו התבקשת לכתוב. עכשיו אפשר להתחיל מהתחלה.
• הזווית האישית. אנשים אוהבים חוויות ולא מאמרים מיגעים וארוכים. חשבו על תוכניות הריאליטי. כדי ליצור עניין בתוכנית, מובאים אין ספור סיפורים אישיים. אנשים מתחברים לרגש, לחוויה. השתמשו בה.
• נתונים חריגים. הנושא שעליו התבקשתם לכתוב משעמם? טבלו אותו בנתונים מפתיעים או חריגים.
• השתמשו בדימיון. לא! לא אתם. של הקוראים. הזמינו את הקוראים להשתתף בחוויית דימיון מודרך. משם הקוראים כבר ימשיכו לבד עד לסוף המאמר.
כתיבת מאמרים אם כן יכולה להתבצע על ידי על אחד, אך כשנכנסים כבר לדקויות של איכות – אין ספק שיש כישרוניים יותר וכישרוניים פחות.
איציק