בדבר אחד אפשר להצדיע לאחשורוש. ממש להסיר בפניו את כובע הליצן. היתה לו מכונה משומנת של יחסי ציבור.
זה התחיל באירוע יחצני לכבוד 3 שנות מלכותו. 5,000 המוזמנים של רני רהב לחגיגת הבר מצווה של בנו, ממש בטלים בשישים נוכח ההמונים שצבאו על חצר גינת המלך. לא רק רשימת המי ומי המאפיינת אירועים של אוליגרכים מודרניים, אלא כל תושבי שושן הבירה מגדול ועד קטן, רוזנים ושועי עולם יחד עם אחרון פשוטי העם. (ואי אפשר לשכוח את חגיגות 180הימים שקדמו למשתה ונועדו לחיל פרס ומדי, הפרתמים ושרי המדינות).
העיצוב כלל: פאר והדר, חור כרפס ותכלת, אחוז בחבלי בוץ וארגמן, מיטות כסף וזהב, רצפת בהט ודר וסוחרת. הכיבוד: יין ללא הגבלה ותפריט אישי לכל חוגג. לא משהו שאפשר לעבור עליו לסדר היום. וכדי להבטיח שהמסר על העושר והנדיבות האגדיים יגיעו לכל אזרח, זה נמשך שבוע ימים. לא תגידו איזו קבלת פנים קטנה של שלוש שעות וסוגרים עניין.
כשושתי סרבה ל"קטע האמנותי" שבו היא מראה את זיו פניה (ואולי יותר מזה) לכל המכובדים, התברר שלאחשורוש יש יועץ תקשורת. ממוכן לוחש על אוזנו מה תהיינה ההשלכות הפמיניסטיות הנוראיות של מרד ושתי בסמכותו הגברית, ושניהם מחפשים מסר אחד ויחיד, פתגם קצר, שאיתו יילכו לציבור. אחרי שהם מוצאים את "ה- 30 שניות לטלוויזיה", מוציא אחשורוש ספרים לכל רחבי ממלכתו עם עקרי המסר. לא סתם ספרים. עם תרגום לכל לשון, כדי שכל שוכני הממלכה יבינו כיצד מנחה אותם מלכם.
מיד לאחר מכן, הוא מקיים את הטקס המדובר ביותר בעולם לבחירת מלכת היופי, שבסופו נבחרת המלכה אסתר, לא בלי שהמלך מנצל את השמחה כדי להיטיב עם העם ולהעניק לו הנחה מתשלומי המיסים. כלכלת בחירות סטייל. בית המלוכה האנגלי לא ילמד כנראה לעולם את מה שאחשורוש שכח.
כשהעלילה מתקדמת והמן מבקש לגזור את דינם של כל היהודים בממלכה לשמד, שוב נכנסת לפעולה מכונת יחסי הציבור המשומנת של המלך. הוא שולח ספרים מתורגמים לכל המדינות. בשליחות בהולה. פתשגן הכתב יוצא בידי הרצים לכל אחת ממאה ועשרים ושבע מדינות האימפריה הפרסית. אין כנראה שום עיתון בוקר שמסוגל להתחרות עם מערכת ההפצה המיומנת הזו, למרות שלא היו לה קטנועים ומכוניות. הרצים יצאו דחופים ובהולים והגיעו מספיק זמן לפני המועד, כדי לאפשר ליהודים להתארגן לספין התקשורתי שלהם.
המוח היהודי, מתגלה כספיניונר בנשמתו. אפשר ללמוד מזה פרק בהלכות תקשורת. זה בכלל לא משנה אם המן הרשע הוא מטרידן מין סדרתי או לא, אם הוא מנסה לפלרטט עם אסתר המלכה מתחת לאפו של אחשורוש או לא. מה שמשנה זה התמונה ששווה יותר מ- 1000 מילים. אחשורוש ראה את המן בתנוחה מאוד מסויימת, זה התחבר לו למסר שאסתר שתלה אצלו מראש, והשלים לו את התצרף לבניית הדימוי של "חתרן בלתי נלאה". זהו חברים. בתחבולות עושים מלחמה. ובתקשורת כמו בתקשורת.
זה התחיל באירוע יחצני לכבוד 3 שנות מלכותו. 5,000 המוזמנים של רני רהב לחגיגת הבר מצווה של בנו, ממש בטלים בשישים נוכח ההמונים שצבאו על חצר גינת המלך. לא רק רשימת המי ומי המאפיינת אירועים של אוליגרכים מודרניים, אלא כל תושבי שושן הבירה מגדול ועד קטן, רוזנים ושועי עולם יחד עם אחרון פשוטי העם. (ואי אפשר לשכוח את חגיגות 180הימים שקדמו למשתה ונועדו לחיל פרס ומדי, הפרתמים ושרי המדינות).
העיצוב כלל: פאר והדר, חור כרפס ותכלת, אחוז בחבלי בוץ וארגמן, מיטות כסף וזהב, רצפת בהט ודר וסוחרת. הכיבוד: יין ללא הגבלה ותפריט אישי לכל חוגג. לא משהו שאפשר לעבור עליו לסדר היום. וכדי להבטיח שהמסר על העושר והנדיבות האגדיים יגיעו לכל אזרח, זה נמשך שבוע ימים. לא תגידו איזו קבלת פנים קטנה של שלוש שעות וסוגרים עניין.
כשושתי סרבה ל"קטע האמנותי" שבו היא מראה את זיו פניה (ואולי יותר מזה) לכל המכובדים, התברר שלאחשורוש יש יועץ תקשורת. ממוכן לוחש על אוזנו מה תהיינה ההשלכות הפמיניסטיות הנוראיות של מרד ושתי בסמכותו הגברית, ושניהם מחפשים מסר אחד ויחיד, פתגם קצר, שאיתו יילכו לציבור. אחרי שהם מוצאים את "ה- 30 שניות לטלוויזיה", מוציא אחשורוש ספרים לכל רחבי ממלכתו עם עקרי המסר. לא סתם ספרים. עם תרגום לכל לשון, כדי שכל שוכני הממלכה יבינו כיצד מנחה אותם מלכם.
מיד לאחר מכן, הוא מקיים את הטקס המדובר ביותר בעולם לבחירת מלכת היופי, שבסופו נבחרת המלכה אסתר, לא בלי שהמלך מנצל את השמחה כדי להיטיב עם העם ולהעניק לו הנחה מתשלומי המיסים. כלכלת בחירות סטייל. בית המלוכה האנגלי לא ילמד כנראה לעולם את מה שאחשורוש שכח.
כשהעלילה מתקדמת והמן מבקש לגזור את דינם של כל היהודים בממלכה לשמד, שוב נכנסת לפעולה מכונת יחסי הציבור המשומנת של המלך. הוא שולח ספרים מתורגמים לכל המדינות. בשליחות בהולה. פתשגן הכתב יוצא בידי הרצים לכל אחת ממאה ועשרים ושבע מדינות האימפריה הפרסית. אין כנראה שום עיתון בוקר שמסוגל להתחרות עם מערכת ההפצה המיומנת הזו, למרות שלא היו לה קטנועים ומכוניות. הרצים יצאו דחופים ובהולים והגיעו מספיק זמן לפני המועד, כדי לאפשר ליהודים להתארגן לספין התקשורתי שלהם.
המוח היהודי, מתגלה כספיניונר בנשמתו. אפשר ללמוד מזה פרק בהלכות תקשורת. זה בכלל לא משנה אם המן הרשע הוא מטרידן מין סדרתי או לא, אם הוא מנסה לפלרטט עם אסתר המלכה מתחת לאפו של אחשורוש או לא. מה שמשנה זה התמונה ששווה יותר מ- 1000 מילים. אחשורוש ראה את המן בתנוחה מאוד מסויימת, זה התחבר לו למסר שאסתר שתלה אצלו מראש, והשלים לו את התצרף לבניית הדימוי של "חתרן בלתי נלאה". זהו חברים. בתחבולות עושים מלחמה. ובתקשורת כמו בתקשורת.
שרה טיקטינסקי היא בעלת משרד תיקשורים יחסי ציבור | קופירייטינג | קופירייטינג לאתרי אינטרנט
נייד: 050-5528935
נייד: 050-5528935