דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נטוורקינג- המפתח לקשרים חדשים 

מאת    [ 05/01/2014 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 2635 פעמים ]

במוצאי שבת האחרון נפגשתי, לאחר 20 שנים, עם חברות ילדות. חברות אלו גדלו איתי לאורך כל שנות ילדותי ונעוריי. אלו אותן ילדות עמן צעדתי לגן, למדתי בבית הספר ושהיתי בתיכון. אותן חברות. אותו מסלול חיים. אותן חוויות  משותפות. לאחר נישואינו- נפרדו דרכינו והתפזרנו בכל רחבי הארץ.

והנה, במפגש אחד, לאחר 20 שנים בהן לא התראינו, נפרצו כל הסכרים. שמחנו זו עם זו, התעניינו בדור הבא ושוחחנו בפתיחות כאילו רק אתמול נפגשנו. היה זה מפגש מרתק, עמוס בחוויות, זיכרונות והומור, ואני שבתי לביתי עם בונוס נוסף: במהלך המפגש התברר לי, כי אחת החברות מכירה מישהי עמה רציתי להיפגש זמן רב, אך לא ידעתי איך לפנות אליה. חברתי הבטיחה לי שתסדר לי את הפגישה, ומהר.

ביום למחרת היה עלי ללכת לכנס מקצועי. הגעתי למקום ולא הכרתי אף לא אחד מהמשתתפים. חיפשתי מישהו מוכר לשבת לידו, אך ללא הועיל. בצר לי, התיישבתי באחד המקומות הפנויים, כשלידי יושבת עמיתה בלתי מוכרת. משמים- נפלה לשכנתי לספסל העט עמה היא כתבה, ואני הרמתי לה אותה. חיוך של תודה הוביל להיכרות ולשיחה, והתברר לי שאותה אשת-שיחה היא אחותה של הנציגה הישראלית של קרן משפחתית ידועה מחו"ל, אשר עוסקת במשרה בעלת השפעה גבוהה בפני עצמה. מובן, כי החלפנו טלפונים וכרטיסי ביקור, והיא הבטיחה לי שתיצור קשר מיידי בין אחותה לביני. מבחינתי, הכנס הצליח מעל המשוער.

בנסיעה חזור לבית הרהרתי לעצמי: "רק אתמול פגשתי חברה שלא דברתי אתה 20 שנה, במפגש לאחר שנים- לא חששתי לדבר עמה, ודרך השיחה- נפתחה לי דלת לפגישה חשובה. מדוע היום, לא פתחתי בשיחה עם מישהי שישבה לידי, ויתירה מכך: מה היה קורה אילו בכנס המקצועי- העט של שכנתי לא הייתה נופלת ולא הייתה מתפתחת שיחת היכרות בינינו?"

התשובה היא, שלו הייתי ממשיכה עם הפחד הפנימי שמונע מאתנו ליצור קשרים חדשים- הייתי מפסידה קשר עם נציגת קרן "קשה להשגה" ועם דמות בעלת קשרים והשפעה.

אם נשים לב- רובנו נוהגים באותו כיוון פעולה: כשאנו מגיעים למפגש, לאירוע או לכינוס- אנו מחפשים לשבת ליד האנשים המוכרים לנו, ולא מתחילים אפילו לשוחח עם כאלו שאיננו מכירים. הדבר קורה פעמים רבות, גם כשאנו חולקים את אותו ספסל או שולחן במשך כמה שעות. אולם "פחד פנימי" זה עלול למוסס הזדמנויות להתפתחות.

בעולם העסקים ובעולם הפילנתרופיה קשרים אישיים הם המפתח להצלחה. מחקרים מוכיחים כי רק 28% מהמתקבלים לעבודה מסוימת מגיעים בעקבות פרסום מודעת "דרושים". 72% עובדים במקום עבודה - הגיעו אליו בעקבות קשרים. בשפה העסקית קשרים אלו נקראים נטוורקינג.

נטוורקינג- ובתרגום חופשי- רישות עסקי- הוא גישה שיווקית, העושה שימוש במפגשים חברתיים של אנשי עסקים ובעלי עסקים מרקעים שונים, למטרת יצירת רשתות חברתיות, העשויות להוביל לשיתופי פעולה ולהזדמנויות עסקיות.

נטוורקינג הוא אחד הדברים החשובים ביותר גם בעולם הפילנתרופי. דרך נטוורקינג ניתן להשיג קשרים ולהגיע לשיתופי פעולה והזדמנויות לגיוס כספים.

קשרים. קשרים ועוד פעם קשרים- הם אלו שמובילים לפגישות, לפתיחת דלתות ובדרך נכונה – גם לפתיחת הכיס. כי בפיתוח משאבים צריכים להיות בעלי כישורים, אך לא פחות מכך- גם בעלי קשרים, ובעלי יכולת ליצירת קשרים חדשים.  

שרה רוזנבוים | מומחית בפיתוח משאבים וגיוס תרומות, ייעוץ ארגוני וניהול אפקטיבי | יוצרת סדרת: "מיליון או דולר"- כל הסודות והטיפים לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך! |  לקבלת סדרת טיפים מנצחת לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך לחץ כאן!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב