מוצש"ק ויבקעו, המים, בשלח תשע"ד
בני ישראל המגיעים לים סוף, עומדים לפני הים ומבקשים להמשיך.אומר ה' אל משה ואתה הרם את-מטך, ונטה את-ידך על-הים--ובקעהו...ויט משה את-ידו, על-הים, ויולך יהוה את-הים ברוח קדים עזה כל-הלילה, וישם את-הים לחרבה; ויבקעו, המים.
נס קריעת ים סוף.אומר הרצי"ה :"הנס הוא ברור אלוקי מה היא האמת של הטבע הוא אינו בא להרוס את הטבע אלא לאמתו, הנס הוא נשמת הטבע".
נס במשמעותו הינו דבר חריג אשר איננו מדרך הטבע.ים סוף הנבקע בפני עם ישראל, ויבאו בני-ישראל בתוך הים, ביבשה; והמים להם חומה, מימינם ומשמאלם הינו דבר אשר איננו כהנהגת "הטבע".הטבע האמיתי הינו אלק(ה)ים כידוע גימטריא זהה 86 , הטבע + אלוק(ה)ים.
נס, אומר הרצ"יה הינו ברור של הטבע, ברור אלוקי.
ברור אלוקי זה מורה לנו את מהותו האמיתי של הטבע.
לטבע אין מהות משלו, הטבע ענינו לשרת את האדם, אין ענינו של האדם לשרת הטבע.בהיות כך, הטבע משרת האדם, הרי הטבע כפוף לאדם.הטבע עושה רצון וצורך האדם.
בקיעת ים סוף בפני בני ישראל איננה שינוי מהנהגת "הטבע", בקיעת ים סוף בפני בני ישראל הינה גילוי אמיתי של הטבע.גילוי להיותו משרת את האדם וכפוף לעם ישראל.בראות המשרת אדוניו הרי הוא סר בפניו.כך גם הים בראותו את עם ישראל הרי הוא סר בפניו, ויבקעו המים.
המשרת סר בפני אדוניו רק בהכיר את אדונו.בהיות עם ישראל הולכים בדרך יוצר האדם ובורא המשרת, אזי המשרת מכיר באדונו וסר בפניו.
הנס הינו נשמת הטבע, הנס מגלה את מהותו האמיתית של הטבע, היותו כפוף לאדונו.
עם אשר הטבע, המשרת, סר בפניו, הוא אשר יכול לשיר, אז ישיר-משה ובני ישראל את-השירה הזאת, ליהוה.שירה זו נמנעה מהמלאכים.אומרת הגמרא בזמן קריעת ים סוף, ביקשו מלאכי השרת לומר שירה, אמר להם הקב"ה מעשה ידיי טובעין בים ואתם אומרים שירה לפניי ?
המלאכים ביקשו לומר שירה, לומר ולא לשיר.השירה נובעת ממקום פנימי, מתוך חיבור אמיתי לנשוא השיר.עם ישראל השר שירה, שירתו הינה שמחה והודיה לקב"ה, אין ענינה שמחה על טביעת מעשה ידיו של הקב"ה.המלאכים אינם שרים, המלאכים אומרים שירה, אמירה הינה שירה למציאות, מציאות טביעת מעשה ידיו של הקב"ה.השירה מצריכה תהליך, כדברי מוהר"ן צפצוף, דיבור, שירה.
מרים מצטרפת לשירה ואף מעלה אותה לדרגה גבוהה יותר, הניגון, ותקח מרים הנביאה אחות אהרן, את-התף--בידה.הניגון אומר מוהר"ן הינו השלב שלאחר השירה.השלב הגבוהה ביותר שלאחר השירה והניגון הינו הריקוד, ותצאן כל-הנשים אחריה, בתפים ובמחלת.
הודו ליהוה בכנור בנבל עשור, זמרו-לו.שירו-לו, שיר חדש היטיבו נגן, בתרועה.
שבת שלום
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251