רוב מנהלי השיווק והמכירות חושבים ובצדק, החוצה, איך להגיע לעוד לקוחות פוטנציאלים, איך לגרום ללקוחות הקיימים להמשיך ולרכוש את שירותי או מוצרי החברה, איך להגביר אצלם את הפעילות. זו הסיבה העיקרית לשכירת שירותי יחסי ציבור.
במקרים רבים, בעיקר בקרב חברות עתירות ידע ובתחומים נוספים בהם קיים קושי לגייס עובדים, יחסי הציבור נרתמים גם כדי לתאר עד כמה החברה מצליחה, מעניינת וכדאית לעבוד שם ובכך למשוך את העובדים אליה.
ישנם עוד שני קהלי יעד חשובים לא פחות בעיקר לארגונים גדולים והם: עובדי החברה ובני משפחותיהם.
כל מנהל יודע כי החברה תצליח או תיכשל בגלל העובדים. עובדים טובים ומסורים יביאו את החברה להצלחות ועובדים פחות מסורים מחוסרי מוטיבציה עלולים לגרום לחוסר הצלחה.
כדי לשפר את מוטיבציית העובדים יש כמובן לספק להם את התנאים הטובים ביותר שיכולה החברה לתת אם מבחינת תגמולים כספיים, קידום, תגמולים נוספים מתחומים ושונים וטיפוח גאוות היחידה ולצורך כך יחסי ציבור יעילים עשויים לתרום רבות.
עובדים, בעיקר בקרב ארגונים גדולים לא תמיד מודעים להצלחות החברה, לפעילויותיה. כאשר הם קוראים, שומעים וצופים באמצעי המדיה השונים על החברה שהם עובדים בה, הדבר עשוי לתרום רבות לטיפוח הגאווה והמוטיבציה. יותר מזה, כאשר מכריהם ובני משפחותיהם קוראים על הצלחות החברה ומספרים להם, הדבר עשוי לתת להם סיבות נוספות לגאווה.
במקביל רצוי מאוד לשפר את יחסי הציבור בתוך הארגון. ישנן שיטות רבות החל מאתר אינטרה נט פנימי, דרך לוח המודעות במטבח וכלה באסיפות וכנסי עובדים, אימיילים לכל הארגון ועוד בהם יכולים מנהלי הארגון ליידע את העובדים על הצלחות ושאר הפעילויות השונות של הארגון.
נקודה נוספת חשובה לא פחות שאיש יחסי הציבור יכול לתרום לארגון בתחום כוח האדם היא הדרך הנכונה והיעילה לתקשר מול העובדים שינויים ארגוניים למיניהם, ליחצן את הבונוסים והעלאת משכורות, לציין עובדים מצטיינים ועוד.
לסיכום, יועץ תקשורת בעל ניסיון יוכל לסייע רבות לארגון לא רק בתקשור המסרים השיווקים והתקשורתיים מול לקוחות ולקוחות פוטנציאלים, אלא גם מול עובדי הארגון.
במקרים רבים, בעיקר בקרב חברות עתירות ידע ובתחומים נוספים בהם קיים קושי לגייס עובדים, יחסי הציבור נרתמים גם כדי לתאר עד כמה החברה מצליחה, מעניינת וכדאית לעבוד שם ובכך למשוך את העובדים אליה.
ישנם עוד שני קהלי יעד חשובים לא פחות בעיקר לארגונים גדולים והם: עובדי החברה ובני משפחותיהם.
כל מנהל יודע כי החברה תצליח או תיכשל בגלל העובדים. עובדים טובים ומסורים יביאו את החברה להצלחות ועובדים פחות מסורים מחוסרי מוטיבציה עלולים לגרום לחוסר הצלחה.
כדי לשפר את מוטיבציית העובדים יש כמובן לספק להם את התנאים הטובים ביותר שיכולה החברה לתת אם מבחינת תגמולים כספיים, קידום, תגמולים נוספים מתחומים ושונים וטיפוח גאוות היחידה ולצורך כך יחסי ציבור יעילים עשויים לתרום רבות.
עובדים, בעיקר בקרב ארגונים גדולים לא תמיד מודעים להצלחות החברה, לפעילויותיה. כאשר הם קוראים, שומעים וצופים באמצעי המדיה השונים על החברה שהם עובדים בה, הדבר עשוי לתרום רבות לטיפוח הגאווה והמוטיבציה. יותר מזה, כאשר מכריהם ובני משפחותיהם קוראים על הצלחות החברה ומספרים להם, הדבר עשוי לתת להם סיבות נוספות לגאווה.
במקביל רצוי מאוד לשפר את יחסי הציבור בתוך הארגון. ישנן שיטות רבות החל מאתר אינטרה נט פנימי, דרך לוח המודעות במטבח וכלה באסיפות וכנסי עובדים, אימיילים לכל הארגון ועוד בהם יכולים מנהלי הארגון ליידע את העובדים על הצלחות ושאר הפעילויות השונות של הארגון.
נקודה נוספת חשובה לא פחות שאיש יחסי הציבור יכול לתרום לארגון בתחום כוח האדם היא הדרך הנכונה והיעילה לתקשר מול העובדים שינויים ארגוניים למיניהם, ליחצן את הבונוסים והעלאת משכורות, לציין עובדים מצטיינים ועוד.
לסיכום, יועץ תקשורת בעל ניסיון יוכל לסייע רבות לארגון לא רק בתקשור המסרים השיווקים והתקשורתיים מול לקוחות ולקוחות פוטנציאלים, אלא גם מול עובדי הארגון.
אמיר שחר מנהל משרד יחסי הציבור השם דגש על הפן השיווקי ומציע ללקוחותיו שירותי יחסי ציבור, קשרי עיתונות, יחסי ציבור באינטרנט, כתיבה
שיווקית, כתיבת תכנים לאינטנרט, ניוזלטרים, בלוגים מקצועים ועוד. באתר החברה תמצאו גם בלוג יחסי ציבור
שיווקית, כתיבת תכנים לאינטנרט, ניוזלטרים, בלוגים מקצועים ועוד. באתר החברה תמצאו גם בלוג יחסי ציבור