מילוי מדוייק ומפורט של טופס הבריף חיוני לכל קמפיין פרסומי.
מהו "הבריף"? זהו הטופס המשמש את התקציבאים במשרדי הפרסום בפגישתם הראשונה עם הלקוח ו/או בכל תכנון קמפיין פרסום חדש. הטופס עובר בין בעלי התפקידים האחרים במשרד הפרסום כגון:הפלנינג, קופירייטר, הצוות הקריאטיבי, המעצבים ,גרפיקה וכדומה כאשר כל אחד אמור להשלים את חלקו בקמפיין בהתאם להנחיות התקציבאי וסעיפי הבריף.
שאלון "בריף" - תדריך ללקוח לקבלת נתונים לתכנון קמפיין פרסום:
1.תיאור הלקוח- מאפיינים, תיאור הפעילות, קהל היעד, ותק בשוק ?
מאפייני הענף בו פועל הלקוח, נתונים, מה עשה הלקוח עד היום בפרסום?ביחס"צ? בקד"מ?
-----------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------
2. האסטרטגיה של הלקוח בעבר וכיום? האם קיימת?
-------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
3. נושא הקמפיין- הפירמה, המוצרים/השירותים, מה המצב כיום? מה לשפר?
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
4. מטרות ויעדים תדמיתיים ושיווקיים- מה רוצים להשיג? מה רוצים שקהל המטרה יקלוט?
---------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------
5. המתחרים - מי המתחרים? נתח השוק שלהם לעומת הלקוח שלנו? בידול?
--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------
6. *מיצוב- מיצוב נוכחי? כיצד למצב ולשדרג את הלקוח בעיני קהל היעד ?
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
7. **מיתוג- האם הלקוח ממותג כיום בנישה שלו? שם ידוע?
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
8. בידולU.S.P) )- האם הלקוח מבודל משאר השוק? במה? ליצור בידול.
------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
9. עיתוי ולו"ז- מתי להתחיל את הקמפיין, לו"ז, יעדים תקופתיים,אירועים.
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
10. הערות הלקוח-
------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
* מיצוב = תפיסת ערכיות המוצר והפירמה בעיני קהל היעד .
** מיתוג = החדרת השם וערכי המותג לתודעת קהל היעד .
הערה: מילוי הסעיפים באדום חשוב במיוחד להכנת התוכנית האסטרטגית.
תאריך:
הבריף בוצע ע"י:
מוטי קפלן - תקשורת שיווקית
מהו "הבריף"? זהו הטופס המשמש את התקציבאים במשרדי הפרסום בפגישתם הראשונה עם הלקוח ו/או בכל תכנון קמפיין פרסום חדש. הטופס עובר בין בעלי התפקידים האחרים במשרד הפרסום כגון:הפלנינג, קופירייטר, הצוות הקריאטיבי, המעצבים ,גרפיקה וכדומה כאשר כל אחד אמור להשלים את חלקו בקמפיין בהתאם להנחיות התקציבאי וסעיפי הבריף.
שאלון "בריף" - תדריך ללקוח לקבלת נתונים לתכנון קמפיין פרסום:
1.תיאור הלקוח- מאפיינים, תיאור הפעילות, קהל היעד, ותק בשוק ?
מאפייני הענף בו פועל הלקוח, נתונים, מה עשה הלקוח עד היום בפרסום?ביחס"צ? בקד"מ?
-----------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------
2. האסטרטגיה של הלקוח בעבר וכיום? האם קיימת?
-------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
3. נושא הקמפיין- הפירמה, המוצרים/השירותים, מה המצב כיום? מה לשפר?
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
4. מטרות ויעדים תדמיתיים ושיווקיים- מה רוצים להשיג? מה רוצים שקהל המטרה יקלוט?
---------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------
5. המתחרים - מי המתחרים? נתח השוק שלהם לעומת הלקוח שלנו? בידול?
--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------
6. *מיצוב- מיצוב נוכחי? כיצד למצב ולשדרג את הלקוח בעיני קהל היעד ?
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
7. **מיתוג- האם הלקוח ממותג כיום בנישה שלו? שם ידוע?
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
8. בידולU.S.P) )- האם הלקוח מבודל משאר השוק? במה? ליצור בידול.
------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
9. עיתוי ולו"ז- מתי להתחיל את הקמפיין, לו"ז, יעדים תקופתיים,אירועים.
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
10. הערות הלקוח-
------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
* מיצוב = תפיסת ערכיות המוצר והפירמה בעיני קהל היעד .
** מיתוג = החדרת השם וערכי המותג לתודעת קהל היעד .
הערה: מילוי הסעיפים באדום חשוב במיוחד להכנת התוכנית האסטרטגית.
תאריך:
הבריף בוצע ע"י:
מוטי קפלן - תקשורת שיווקית
מוטי קפלן יועץ ומרצה לתקשורת שיווקית
http://www.mkimc.com
http://www.mkimc.com