זהו החלטנו על הקמה של עסק!
הבנו שזה העסק שאנו רוצים, זה התחום אותו אנו אוהבים, ומבחינתנו והחשיבה שלנו אנו בטוחים כי ה"עסק" "המיזם" אכן ירקום אור וגידים ויוביל אותנו לעבר חלומנו.
כ יועץ עסקי אני מודע לזה כי אנשים או יזמים כאלה ואחרים מבינים כי העולם הטכנולוגי מאפשר לנו ללא לאות לפתוח עסקים, להביא איתם חידוש, ולהיות בטוחים כי אכן העסק הוא טוב, מבוקש ויצליח ללא כול צל של ספק. נכון! לטכנולוגיה יש ייתרון אדיר לגבי עסקים דלי טכנולוגיה אך עדיין ההסתכלות צריכה להיות הסתכלות שיווקית ולא הסתכלות טכנולוגית בלבד.
כ יועץ עסקי אני מדריך את אלה המגיעים למשרדי ברצון לעזור להם לפתוח עסקים היא בראש ובראשונה מה ההגדרה של העסק שהם רוצים לפתוח. לפעמים נוצר מצב מעניין כי המיזם אותו רוצה היזם לפתוח כול כך מובן ונגיש לו עצמו עד שהוא שוכח שלמעשה הוא הולך לפתוח מיזם או עסק האמור לשרת לקוחות או למכור ללקוחות. ומכאן אני והצוות שלי שמים את המסלול מול היזם ומראים לו כי עדיין הפטנט או היזמות שהוא חושב ומבין לא מוכרת או לא יכולה להיות מתורגמת ללקוח שיצרוך את השירות או המוצר.
כ יועץ עסקי חשוב הוא כי כול מיזם או עסק אשר נחשב בעיני ממציאו או יוזמו לעסק טוב עדיף שייבחן מהאספקט של הלקוח ולא רק מהאספקט של היזם. לא אני לא קורא לפתוח קבוצות מיקוד או לערוך סקרי שוק יקרים (למרות שלפעמים זה יכול להוביל למסקנות כאלה ואחרות שהיזם לא חשב עליהם) אבל חשיבה מכוון השוק חשובה מאין כמוה בפרט באקלים הכלכלי הקיים היום בארץ ובעולם.
את אותה תובנה אני מטיל גם על בעלי עסקים אשר רוצים לפתח מיזם או עסק חדש המאמינים כי בכוח ניהול העסק הקיים שהם יש מקום לפתח או להשקיע ביזמות חדשה או במוצר או שירות סינרגטי למוצר שלהם, כדאי כי יעשו חושבים מספר פעמים על מנת שלא יקברו את הפעילות הקיימת שלהם כתוצאה מכניסה לפעילות שגוייה. "עסקית"
דווקא בנושא האחרון הייתי ממליץ כי עסק או חברה הרוצה להיכנס לתחום חדש עדיף שתשכור שירותי מיקור חוץ בתחום ייעוץ אסטרטגי, פיתוח עסקי, ייעוץ שיווקי וכ"ד על מנת לא להסיט את הכוון של העסק הקיים וצד אחד יתפתח עסק חדש ואילו הקיים יוזנח. לעסקים אין היום את הכוח הפיננסי להתעסק עם מו"פ מאחר וזה עולה בכסף רב ועלול לצרוך משאבים קיימים מהעסק הקיים.
בכלל לפני שנגשים למיזם חדש או למיזם נוסף המתחבר לעסק קיים חייבים להעלות בכתב ביחד עם יועץ מתאים את החזון, המטרה, השוק, הלקוחות הפוטנציאלים, השיווק, המכירות, הפרסום וכמובן את אורך הנשימה שיש לעסק או לחברה להמשיך ולהתקיים.
והדבר החשוב ביותר זה לדעת "מתי לוחצים על כיסא המפלט" הווה אומר נוטשים את הרעיון ולא ממשיכים אתו קדימה.
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון