שוק העבודה של ההייטק הוא אחד הפורים שבתחומים המקצועיים בישראל. לא מעט משרות מוצעות בתחום, ומספר מחפשי העבודה בו רק גובר משנה לשנה. הדבר מעניק חשיבות מכרעת לגיוס מוצלח של עובדים – איך בדיוק ניתן להגשים את המטרה החשובה הזו
פרסום משרות
יש חברות הייטק, בעיקר המוכרות שבהן, אליהן יפנו מועמדים תמיד, אפילו אם אין משרה ספציפית שמוצעת בהן ברגע נתון. מן העבר השני של המשוואה, מרבית החברות צריכות לפרסם מודעת דרושים, הנוגעת לתפקיד ספציפי שדורש איוש. הפרסום יכול להיעשות באתרי האינטרנט המיועדים לתחום, באתרי חיפוש עבודה כלליים או אפילו בעיתונות המודפסת
כאשר מפרסמים מודעת דרושים, חשוב שהיא תהיה מדויקת ככל האפשר מבחינת תיאור התפקיד, הכישורים להם מצפים מהמועמדים, ההשכלה הרלוונטית וכיוצא בזה. היות וגם כך צפויות לא מעט פניות, חשוב שהן יהיו הרלוונטיות ביותר: אחרי הכול, קריאת קורות החיים של מועמדים, וראיון אישי עם חלק מהם, גוזלים זמן רב
שימוש בחברות השמה
בשנים האחרונות, הלך וגדל השימוש של גופי הייטק בגורמים שונים בתחום ההשמה. חברות השמה, אשר חלקן מתמקד בתחום ההייטק במידה ניכרת, מחזיקות במאגר רחב של מחפשי עבודה איכותיים. בעת הצורך, הן יתווכו בין המשרה הספציפית למועמדים שיתאימו לה ביותר, לכאורה או שלא
מציאת עבודה דרך חברות כוח אדם
בשנים האחרונות, הלך וגדל השימוש של גופי הייטק בגורמים שונים בתחום כוח האדם בחברות כוח אדם אשר חלקן מתמקדות בתחום ההייטק במידה ניכרת, מחזיקות במאגר רחב של מחפשי עבודה איכותיים. בעת הצורך, הן יתווכו בין המשרה הספציפית למועמדים שלכאורה יתאימו לחברת ההיטק ביותר.
השימוש בחברות השמה כולל בתוכו מספר יתרונות בסיסיים. ראשית, ואולי מעל הכול, הוא חוסך זמן ומאמצים רבים בבחינת מאות מועמדים, על כל הראיונות, המבדקים או ימי ההערכה שנדרשים לצורך זה. בנוסף, חברת השמה מקצועית תפנה רק מועמדים רלוונטיים למשרות, ומכאן שגדלים הסיכויים להתאמה מלאה. לא לכל חברת הייטק, ובייחוד לקטנות שבהן, יש כלים מתאימים לאבחון ולמציאת התאמה שכזו
דגשים חשובים בראיון העבודה
בכל אחת מהדרכים שבוחרים, ברור דבר אחד: המועמד שמגיע לראיון האישי עשוי להתאים לתפקיד, במידה זו או אחרת. הדגש העיקרי צריך, כמובן, להיות על מציאת זה המתאים ביותר. כדי לעשות זאת, חשוב, דבר ראשון, להיות כנים עם המועמדים ביחס לדרישות התפקיד, להיקף המשרה וכן הלאה. חוסר התאמה עשוי בהחלט להימצא בשלב הזה
מומלץ לבחון את הניסיון המקצועי של המועמד, לראות שהוא "בעניינים" בתחום, ולתת את הדעת גם על יחסי האנוש שלו. אין לשכוח שעבודה בחברת הייטק אינה נעשית מול מחשבים בלבד, אלא מול ובצמוד לאנשים