בבואנו לתכנן את המוצר שלנו ,אנו מתכננים אילו מאפיינים (פיצ'רים) ליישם ואילו להשאיר "בחוץ" או בעדיפות נמוכה יותר.
המטרה היא לספק את חוויית המשתמש הטובה ביותר התואמת לאינטרסים השיווקיים של הלקוח.
מדוע עלינו לתעדף פיצ'רים ולא לפעול בשיטת "כל המרבה הרי זה משובח" ?
מכמה סיבות:
מגבלות זמן ותקציב-הוספת פיצ'ר עולה זמן פיתוח ,אפיון ובדיקות וכן משאבי כוח אדם נוספים.
מגבלות טכניות- חלק מהפיצ'רים לא מסובכים מידי למימוש או בלתי אפשריים (למשל , פיצ'ר שנכתב בשפת HTML5 V לא יעבוד בחלק מהדפדפנים ולכן נביא זאת בשיקולינו ,או פי'צר שמצריך שימוש במסד נתונים עבור אתר לא סטטי=צד לקוח בלבד ולכן נעדיף לא נבצע אותו)
רצון הלקוח - שיקולים עסקיים ושיווקיים של הלקוח .למשל,עיצוב של דף נחיתה (דף פירסומי) מחייב אותנו למקם פיצ'ר של טופס יצירת קשר במקום מרכזי בדף.
משתמשי המוצר - נשתמש בשאלונים,סקרים ומחקר ונסדוק את מידת השימוש בפיצרים דומים באתרים אחרים
(ניתן להשתמש בגוגל אנאליטיקס).
דוגמה לחשיבות תעדוף הפיצרים : אתר מכירות אשר בחר לשנות את אחד מהפיצ'רים באתר .דבר שהביא לגידול של כ 50 אחוזים במכירות.
הפיצר הכריח את המשתמשים לבצע תהליך הרשמה לאתר לפני התחלת תהליך הרכישה.
לאחר השינוי ,ניתנה למשתמש אפשרות לפסוח על תהליך ההרשמה ולגשת ישר לתהליך הרכישה.
ההסבר לכך הוא שרוב המשתמשים נרתעים מהליך רישום .הוא מעדיפים פשטות וקיצור תהליכים.
דוגמה למוצר מצליח שביצע תעדוף נכון של פיצ'רים:מנוע החיפוש של גוגל.
להלן רשימת חלק מן הפיצרים באתר google.com לפי סדר חשיבותם.
• הפיצ'ר הכי חשוב ב-Google.com הוא כמובן שורת החיפוש והחיפוש הרגיל שהוא המוצר של Google, משתמשים נכנסים לגוגל על-מנת לחפש ולכן שורת החיפוש החשובה ביותר.
• השלמה אוטומאטית – פיצ'ר משלים לשורת החיפוש, כאשר המשתמש מתחיל להקליד מחרוזת חיפוש המערכת משלימה אותו וחוסכת לו זמן הקלדה.
• הצגת אפליקציות – משתמשים רבים משתמשים בתפריט האפליקציות בראש העמוד כקיצור דרך לאפליקציות שהוא משתמשים לעיתים קרובות, חוסך זמן למשתמש, ומאפשר לו לראות את כלל האפליקציות של הלקוח.
• הרשמהכניסה – כפתור שמעביר לחלון ההרשמהכניסה לגוגל ומאפשר משם גישה לכלל האפליקציות של גוגל. מאפשר ללקוח משתמשים קבועים שישתמשו בשירותים שלו.
• I Feel Lucky Search– מעביר ישירות לתוצאה מתאימה ביותר מבחינתו. חוסך למשתמש זמן רב ועשוי להבטיח חזרה עתידית של המשתמש המרוצה.
• שפות – מאפשר למשתמש להחליף את השפה בעמוד במהירות לשפה שלו, חוסך לו זמן בחיפוש עמוד ה-Google של השפה שלו, מאפשר לו להתנהל מול ממשק שהוא מבין בצורה ברורה ופשוטה.
• דחיפת הודעה לגולשים – מאפשר לגוגל ליידע גולשים בדברים חדשים על השירותים שלהם, הודעה בולטת בראש החלון ולמשתמשים קל לראות אותה, בנוסף לאופציה להעלים אותה במקרה הצורך.