חווית משתמש מתייחסת להרגשת המשתמש בזמן שימוש במערכת .
קיימים מספר עקרונות בנושא ממשק מתשמש שצריך להקפיד עליהם בזמן אפיון ועיצוב המערכת על מנת לשפר את חווית המשתמש.
עקביות -כל האלמנטים בממשק המשתמש בכל המסכים יופיעו בצורה אחידה ועקבית בכל המסכים. העקביות יוצרת אצל המשתמש תחושת ביטחון והוא חש בטוח לנווט בין המסכים השונים של הממשק ללא חשש "ללכת לאיבוד" .
פשטות-הקפידו על דיאלוג פשוט וטבעי-צריך לפשט את הממשק עד כמה שניתן.
ממשק המשתמש צריך להיות מינימאלי ואסתטי ולכלול מידע הרלוונטי למשתמש ללימוד הנושא או ביצוע משימה בכל שלב.
תקשורת בשפת המשתמש-שפת הממשק להשתמש במונחים המוכרים למשתמש
מתן משוב ועזרה-ממשק משתמש צריך לכלול אזור של משוב ותמיכה למשתמש. ממשקי משתמש צריכים להציע שלושה סוגים של משובים: משוב אזהרה המתריע בפני ביצוע פעולות בלתי הפיכות, משוב מידע המתריע על מצב המערכת, ומשוב הדרכה המציע למשתמש הסברים על ביצוע פעולות ותפעול המערכת.
יציאה ברורה ממצבים עמומים-על הממשק לספק למשתמש מערכת פשוטה של פקודות והוראות שיאפשרו לחזור לשגרת עבודה תקינה או שלב אחד אחורה. אפשרויות היציאה צריכות להיות מוסברות או מוצגות בפשטות.ניתן למשל להוסיף כפתורי "חזור", "סגור חלון" "לעמוד הקודם" וכן הלאה.
אחידות המיקום-על האלמנטים השונים – תפריטים, ייצוגים גרפיים וסמלים להופיע באופן עקבי ובאותו מקום בכל המסכים בממשק המשתמש.
אחידות העיצוב-אחידות העיצוב צריכה להתבטא בשימוש באותם אלמנטים גרפיים – צלמיות, צבעים, מרקם וכו' – בכל המסכים.
ארגון בגושים -עזרו למשתמשים ללמוד את האפשרויות העומדות לרשותם בצורה המהירה והאינטואיטיבת ביותר.
ממשק משתמש צריך להיות מעוצב כך שהמשתמש יוכל להבחין בין סוגי המידע השונים ולכן כל קבוצה של אובייקטים צריכים להיות בgroup box נפרד.למשל קבוצת פקדי הסינון (פילטרים).
צמצמו אפשרויות בחירה.-ככל שתציגו בפני המשתמשים מגוון רחב יותר של אפשרויות/ מסלולים כך למעשה תקשו עליו יותר מלקבל החלטה ולהשלים את המשימה שהוא מעוניין בה. התמקדו במקום זאת באפשרויות ההכרחיות שמשתמש זקוק להם כדי להשלים את המסלול שלו.
לירון בנבנישתי . http://equalaccess.co.il/
>