תיאטרון פלייבק לארגון
תיאטרון פלייבק מיוזה הוא תיאטרון המבוסס על סיפורים אישיים של אנשים מהקהל
הנגיעה הבימתית בדילמות אישיות שנפגשנו בהם בארגון, מאפשרת לנו להתבונן בעצמנו מהצד, ולבחון את ההתמודדות שלנו במצבים שונים ממקום בטוח ולא שיפוטי.
העיבוד הבימתי מרחיק אותנו קצת מהסיפור הספציפי ויוצר גירוי מחשבתי שגורם לנו לבחון את התנהלותינו כבני אדם בכלל וכעובדים בארגון בפרט.
המדיום התיאטרלי פותח בפנינו הזדמנות ללמידה והתבוננות עצמית אמיתית.
מופע תיאטרון פלייבק עורך בדרך כלל כשעה ורבע ומתבצע ע"י צוות מיומן של מנחה מוסיקאי ושחקנים
בתחילת המופע, המנחה והשחקנים יוצרים קשר בלתי אמצעי עם הקהל ומפשירים את הקרח
בהמשך עולים מתנדבים מהקהל ומספרים סיפורים אישיים אשר משמשים חומר גלם לשחקנים,
שמאלתרים סצנות דרמתיות מתוך הנושא שנבחר.
בחירת הנושא נגזרת מהמטרה שלשמה נערך המופע.
השחקנים משקפים את הסיפורים בהומור וברגישות וממקום של כבוד למספר ולסיפור.
הבסיס ליצירה בתיאטרון הפלייבק הוא הקשבה:
הקשבה למה שנאמר במפורש, והקשבה למה שמסתתר בין השורות,
השחקנים רגישים לטון הדיבור, לקצב, לשפת הגוף, ומאומנים להקשיב לפרטים הקטנים, מתחברים לסיפור ולמספר באמפטיה וברגישות.
אין סיפור קטן מדי, אין סיפור לא מספיק חשוב, כל סיפור שעולה הוא מתנה, וכשפותחים את האריזה, מגלים כמה עומק יש בסיפור, כמה גוונים שונים אפשר למצוא בו.
לא מדובר כאן על המחזת הסיפור כלשונו, או על נאמנות לפרטים הקטנים, אלא על נאמנות לרוח הסיפור, לגרעין.
השחקנים משתמשים בסיפור כבחומר גלם, וחושפים על הבמה כמה יופי מסתתר שם.
מיכאל אנג'לו אמר: " לא פיסלתי את דוד באבן אלא חשפתי את דוד שהיה בתוך האבן"
כל התשובות נמצאות אצל כל אחד מאיתנו אך לעיתים אין לנו גישה לראות אותם בבהירות
שיקוף פלייבק מסייע לנו למצוא אותן ולחשוף אותן בתרגום קונקרטי במציאות חיינו.
אין שני מופעי פלייבק דומים בדיוק כפי שאין שני סיפורים זהים.
יש קסם בתיאטרון פלייבק מיוזה והקסם הזה ממלא את הבמה בכל מופע מחדש.
פרטים נוספים באתר http://www.playback-muse.com/
תיאטרון פלייבק מיוזה הוא תיאטרון המבוסס על סיפורים אישיים של אנשים מהקהל
הנגיעה הבימתית בדילמות אישיות שנפגשנו בהם בארגון, מאפשרת לנו להתבונן בעצמנו מהצד, ולבחון את ההתמודדות שלנו במצבים שונים ממקום בטוח ולא שיפוטי.
העיבוד הבימתי מרחיק אותנו קצת מהסיפור הספציפי ויוצר גירוי מחשבתי שגורם לנו לבחון את התנהלותינו כבני אדם בכלל וכעובדים בארגון בפרט.
המדיום התיאטרלי פותח בפנינו הזדמנות ללמידה והתבוננות עצמית אמיתית.
מופע תיאטרון פלייבק עורך בדרך כלל כשעה ורבע ומתבצע ע"י צוות מיומן של מנחה מוסיקאי ושחקנים
בתחילת המופע, המנחה והשחקנים יוצרים קשר בלתי אמצעי עם הקהל ומפשירים את הקרח
בהמשך עולים מתנדבים מהקהל ומספרים סיפורים אישיים אשר משמשים חומר גלם לשחקנים,
שמאלתרים סצנות דרמתיות מתוך הנושא שנבחר.
בחירת הנושא נגזרת מהמטרה שלשמה נערך המופע.
השחקנים משקפים את הסיפורים בהומור וברגישות וממקום של כבוד למספר ולסיפור.
הבסיס ליצירה בתיאטרון הפלייבק הוא הקשבה:
הקשבה למה שנאמר במפורש, והקשבה למה שמסתתר בין השורות,
השחקנים רגישים לטון הדיבור, לקצב, לשפת הגוף, ומאומנים להקשיב לפרטים הקטנים, מתחברים לסיפור ולמספר באמפטיה וברגישות.
אין סיפור קטן מדי, אין סיפור לא מספיק חשוב, כל סיפור שעולה הוא מתנה, וכשפותחים את האריזה, מגלים כמה עומק יש בסיפור, כמה גוונים שונים אפשר למצוא בו.
לא מדובר כאן על המחזת הסיפור כלשונו, או על נאמנות לפרטים הקטנים, אלא על נאמנות לרוח הסיפור, לגרעין.
השחקנים משתמשים בסיפור כבחומר גלם, וחושפים על הבמה כמה יופי מסתתר שם.
מיכאל אנג'לו אמר: " לא פיסלתי את דוד באבן אלא חשפתי את דוד שהיה בתוך האבן"
כל התשובות נמצאות אצל כל אחד מאיתנו אך לעיתים אין לנו גישה לראות אותם בבהירות
שיקוף פלייבק מסייע לנו למצוא אותן ולחשוף אותן בתרגום קונקרטי במציאות חיינו.
אין שני מופעי פלייבק דומים בדיוק כפי שאין שני סיפורים זהים.
יש קסם בתיאטרון פלייבק מיוזה והקסם הזה ממלא את הבמה בכל מופע מחדש.
פרטים נוספים באתר http://www.playback-muse.com/
יורם חן
מנחה ושחקן תיאטרון פלייבק מעל ל-10 שנים החל משנת 1998
הקים את תיאטרון פלייבק מיוזה http://www.playback-muse.com/
בעל תואר שני במנהל עסקים
מנחה ושחקן תיאטרון פלייבק מעל ל-10 שנים החל משנת 1998
הקים את תיאטרון פלייבק מיוזה http://www.playback-muse.com/
בעל תואר שני במנהל עסקים