ערש"ק ויקרא, אל-משה; וידבר יהוה אליו, תשע"ד ויקרא, אל-משה; וידבר יהוה אליו, מאהל מועד לאמר דבר אל-בני ישראל, ואמרת אלהם, אדם כי-יקריב מכם קרבן, ליהוה--מן-הבהמה, מן-הבקר ומן-הצאן, תקריבו, את-קרבנכם. הקב"ה קורא אל משה ומדבר אליו.דיבור המצריך גם קריאה וגם דיבור, הינו דבר הנוגע אל מהות האדם.אומר רבינו יונה החסיד, טעמם של הקרבנות הינו לכבוש תאוותו, מפני שהתאוה הינה שורש לכל העברות.כתוב בתנא דבי אליהו, אכילת הבשר הינה ראש לכל תאוות האכילה והשתיה,, על כן בהקריבו המאכל, הבהמה, לקב"ה, מראה שהינו משבר תאוותו. הקב"ה מדבר אל עם ישראל דרך משה ואומר להם לדרך התיקון של החטאים.הכרת האדם בחטאו מצריכה חיבור וקישור אל פנימיות אמיתתו.רק אז יוכל לתקן ולחזור בתשובה.אמירה לאדם להיותו הולך בדרך אשר איננה יאה, יש צורך בחיבור של אמת, דיבור לבד לא יספיק יש צורך בקריאה קודם לדיבור. הקריאה ענינה הדיבור, הדיבור ענינו שתיקה, שתיקה ענינה קבלה. מהותו של עולם הינה שתיקה.הדיבור הבריאתי הינו הדיבור אל הקב"ה.הדיבור האדם עם עצמו, דיבור המברר, דיבור המחבר, דיבור המביא לשתיקה לקבלה.שתיקה היא הדיבור. הגמ' במסכת סוכה אומרת .... אפי' שיחת תלמידי חכמים צריכה לימוד.אומר מוהר"ן, שיחתן של צדיקים בונה עולמות חרבים, שיחתן מחברת עולם תחתון אל עולם עליון. דיבורו של אדם מטרת ענינו, בנייה, תיקון החרב. אומר מוהר"ן, דיבורו של צדיק האמת, גם דיבורי חול גם הדיבור עם פושעים וחוטאים, צריך לימוד.בכל דיבור כנ"ל יש, צריך שיהיה תיקון שתהיה בנייה, בנייה לאשר חרב. אומר מוהר"ן הדיבור הינו לבוש גשמי לעניין אחר, מאחרי הדיבור, יש עניין אחר.עניין של תיקון ובנייה. דיבור מצריך שיהיה מי אשר יקבל הדיבור.יש צורך במי שיקשיב יקבל וע"י כך ייבנה אשר צריך להיבנות.דיבור ללא מי אשר יקבל הדיבור, דיבור אשר אין ענינו, מטרתו ידועה וממוקדת, הרי אין בה ולא כלום מענינו של דיבור, תיקון ובניית החרב. קודם לדיבור צריך שתהיה קריאה, ויקרא, אל-משה. לא כל דיבור מצריך קריאה.לא כל דיבור מצריך קריאה זהה.יש דיבור אשר עצם הדיבור מהווה גם קריאה, יש דיבור המצריך קריאה ייחודית ובקול רם. דיבור אשר הינו אל "אדם" אדם כי-יקריב מכם קרבן מצריך קריאה ברורה ונשמעת היטב. הדיבור ענינו תיקון, תיקון ובניית החרב, התאוה הינה המחרבת, בדרכים רבות, כל חלקה טובה. תיקון התאווה מביא לתיקון האדם.תיקון האדם מחייב הכרה בחורבנו האישי, חורבן המצריך תיקון ובנייה, להביא האדם להכרה זו יש צורך בקריאה הקודמת לדיבור. לאחר הקריאה ולאחר הדיבור צריך שתבוא השתיקה.השתיקה, כדברינו, הינה מהות קיום העולם והאדם.הדיבור ענינו תיקון לאשר אין בו שתיקה.השתיקה הינה דיבור וברור אל עצמי, דיבור אל הקב"ה.הנצרך לשמוע דיבור, נצרך לתיקון ולבנית החרב. אומרת המשנה במסכת אבות שמעון בנו אומר, כל ימיי גדלתי בין החכמים, ולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה. מילה בסלע, שתיקה בשתים. שבת שלום
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251