התקופה ינואר פברואר מרץ 2014
יותר ויותר עסקים וחברות נכנסים לקשיים תזרימי ים עקב קיטון מכירות, שחיקת מחירים המביאה לפגיעה בעלויות התקורה, (ההוצאות הקבועות) תחרות בלתי הגיונית, שפע של מוצרים, שפע של שירותים, ובכלל ירידת הכנסה פר עסק או חברה.
כ יועץ עסקי אשר מבין כי משק נורמלי לא יכול להתקיים באנדרלמוסיה כזאת ובחוסר יציבות משווע במגזר העסקי כולו התרעתי עוד בשנת 2012-2013 כי לאנשים הולך ונגמר הכסף, הסברתי כי אנשים חגגו על כרטיסי האשראי ב-36 תשלומים (ושילמו ריבית מפליגה) אנשים ניצלו את כול מקורות האשראי העומדים לרשותם וחוץ מעובדי ממשלה, מנהלים בכירים, כבאים, עובדי עריות ונמלים ועוד כאלה שכרם של העובדים במדינת ישראל והכנסתם של בעלי העסקים בישראל גם כן לא גדלו ולמעשה נשארנו במצב של תחילת תקופה "אין כסף"
כמי שנותן ייעוץ עסקי ניתן רק להבין את הנתונים המתפרסמים בתחילת חודש מרץ 2013 המראים בבירור כי מכירות המזון בחודש פברואר 2013 ירדו ב-4.5% ואילו מכירות המשקאות ירדו ב-8.5%. נתון שעל פי כול המדדים מראה כי לאנשים "אין כסף" וכול עתודות האשראי שלהם נוצלו במלואם.
כ מי שנותן ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ שיווקי ועסקי אני יכול להבין את הסיבה למצוקתם של בעלי עסקים או מנכ"לי חברות העושים הכול על מנת להגביר את המכירות שלהם בתחום השירותים או הקמעונאיות. פעולות שיווקיות אשר תוצאתם לא מביאה מזור אל בעלי העסקים.
בעיה כאובה ונוספת היא תחום הפרסום.
פעם ידענו לפנות אל מקור אחד של פרסום והוא העיתונות הכתובה. (בחברות היותר גדולות הלכו אל הטלוויזיה והרדיו שעדיין נשארו שופר פרסומי רצוי) היום שופרות הפרסום הצטמצמו ועברו להיות מול מסכי המחשב או באמצעות מנועי החיפוש, אך מה לעשות שבמנועי החיפוש ניתן לראות בדף הראשון רק 20 מפרסמים ולא עשרות אלפי העסקים האחרים.
ההתמודדות היום בתחום המסחר (גם בחברות הגדולות) זכרו שחברה קטנה יכולה לקבל החלטות מהר יותר אך מימון אין בכיסה ואילו חברה גדולה כסף יש בכיסה אך החלטות לוקחות זמן רב יותר וכמו שנאמר כול אחד והבעיות שלו.
עם נסכם עד כאן את המאמר נבין שאכן המשק הישראלי במצוקה.
נבין שחלק רחב של העסקים והחברות לא התכונן לתקופה קשה.
נפנים שחלק גדול מהעסקים והחברות כבר סוחב משנת 2008 גיבנת די מציקה.
נבין כי עסקים וחברות ניצלו כבר את כול יכולות המימון שלהם.
לפיכך עסקים המחויבים להתקיים ואפילו להתקדם (למרות המצב הנוכחי) מחויבים להעסיק יועצים או מלווים מתאימים על מנת. כן להוביל את עסקיהם קדימה.
הכותב הוא מומחה בפיתוח עסקי ייעוץ וליווי עסקי בכול שלב בו נמצאת החברה/העסק
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון