תכנית הקונצרט בסידרת "אינטרמצו"של התז' הפילהרמונית הישראלית הוקדשה הפעם
למלחין אחד-שוברט ובה הושמעו יצירות ידועות שלו שתוזמרו ע"י אחרים.
מענין היה לשמוע איך יצירה נשמעת אחרת כאשר שומעים אותה לא בצורה כפי שנכתבה
וכפי שאתה רגיל לשמעה אלא בתזמור שנעשה לא ע"י המלחין.
תיזמור כזה מקובל ונעשה ע"י גדולי המלחינים ליצירות של מלחינים גדולים אחרים.
לעתים קרובות קורה שהתיזמור מבוצע בקונצרטים יותר מהמקור וזוכה להצלחה גדולה
יותר.
היצירות המתוזמרות שהושמעו הפעם היו כולן, לדברי המנצח אריה ורדי, בביצוע בכורה
בפילהרמונית וכנראה גם בישראל.
בהתחלה נוגנה הפנטזיה לפסנתר 4 ידיים הפעם לתזמורת שלמה שתוזמרה ע"י פליקס מוטל
שהיה מנצח ידוע במאה ה19.
יצירה זו יש בה מהיאוש, התקוה, האמונה וחוסר האונים.יש בה מהאושר והכאב.
פנטזיה זו היא מוסיקה אינטימית וכאן היא תוזמרה לתזמורת גדולה.זאת היתה מוסיקה
סנטימנטלית עדינה, מלודית ביותר בתזמור מקסים.
אריה ורדי שניצח ונתן גם דברי הסבר קצרים על היצירות ניצח באלגנטיות והראה
בתנועותיו ופניו את הסנטימנטליות שביצירה.
בין שתי פנטזיות בוצעו שלושה שירים בצורה יוצאת מהכלל ע''י קרן הדר.היא הקריאה
כל שיר ולאחר מכן ביצעה אותו.היא היתה נהדרת הן בהקראת השיר והן בזמרתה.יש לה
קול סופרן טוב מאוד נעים לאוזן וחזק.שרה ברגש כזמיר.
השירים תוזמרו"גרטשן" ע"י מקס רגר,"דג השמך"ע"י בנג'מין בריטן ו"שר היער" ע"י
פרנץ ליסט ונוגנו כאשר השתתפה בביצוע תזמורת מצומצמת בלבד.
הנגינה של התזמורת היתה חרישית עדינה והבליטה עוד יותר את הקול המקסים של קרן
הדר.היא ליוותה את הסולנית מצויין ונתנה לה את כל הבמה.
מילות השיר הראשון והשלישי הן מאת גטה שלא העריך את שוברט, התעלם ממנו ונתן
להלחנה את שיריו ל ולבה שמעטים יודעים עליו היום לעומת שוברט המפורסם.
לסיום הושמעה פנטזית הנודד הנקראת כך על שם שיר של שוברט באותו שם.
שוברט מנהל בשיר זה כל הזמן דיאלוג עם המות הן במילים והן בצלילים.למרות זאת זו
אחת היצירות האופטימיות שכתב פרט אולי לפרק השני שבה.כל ארבעת הפרקים בנוים על
רעיון אחד עם שינוי מקצבים.התזמור נעשה ע"י פרנץ ליסט. הוא כיבד את שוברט ולא
הוסיף צלילים משלו אלא רק מתזמר את הצלילים של שוברט.הוא לא עיבד את היצירה
לתזמורת אלא רק תזמר.
שוברט לא כתב קונצרטים לאף כלי וכאן ליסט הפך את השיר לקונצ'רטו לפסנתר
ותזמורת.היצירה מאוד וירטואוזית.פרנצ'סקו פיימונטזי אורח משוויץ ניגן את היצירה
המתוזמרת בצורה מבריקה ובוירטואוזיות גדולה.
הוא ניגן את הקונצ'רטו בערנות, בעוצמה, חרישית ובכח לסרוגין.ביצוע שהלהיב את
הקהל שדרש ודרש הדרן עד שהכריח את הסולן לנגן ולבצע שיר נוסף של שוברט יחד עם
הסולנית והפעם כפי שהולחן ע'י שוברט ולא בתזמור דהינו בפסנתר וסופרן בלבד.
אריה ורדי הכין את התזמורת היטב והנגינה היתה טובה מאוד,סוחבת וכובשת.
קונצרט יפה ומיוחד בו נוגנו יצירות מפורסמות של שוברט שתוזמרו על ידי אחרים
והשביחו עוד יותר את היצירות המשובחות ממילא.
לראות או לא לראות:קונצרט רענן של בקר יום שישי ,נגינה יפה של התזמורת והסולנים
וניצוח מלא חן
ויופי על תיזמורים מענינים של יצירות יפות.מי שלא היה נוכח הפסיד קונצרט מעולה.
נכתב על ידי elybikoret
למלחין אחד-שוברט ובה הושמעו יצירות ידועות שלו שתוזמרו ע"י אחרים.
מענין היה לשמוע איך יצירה נשמעת אחרת כאשר שומעים אותה לא בצורה כפי שנכתבה
וכפי שאתה רגיל לשמעה אלא בתזמור שנעשה לא ע"י המלחין.
תיזמור כזה מקובל ונעשה ע"י גדולי המלחינים ליצירות של מלחינים גדולים אחרים.
לעתים קרובות קורה שהתיזמור מבוצע בקונצרטים יותר מהמקור וזוכה להצלחה גדולה
יותר.
היצירות המתוזמרות שהושמעו הפעם היו כולן, לדברי המנצח אריה ורדי, בביצוע בכורה
בפילהרמונית וכנראה גם בישראל.
בהתחלה נוגנה הפנטזיה לפסנתר 4 ידיים הפעם לתזמורת שלמה שתוזמרה ע"י פליקס מוטל
שהיה מנצח ידוע במאה ה19.
יצירה זו יש בה מהיאוש, התקוה, האמונה וחוסר האונים.יש בה מהאושר והכאב.
פנטזיה זו היא מוסיקה אינטימית וכאן היא תוזמרה לתזמורת גדולה.זאת היתה מוסיקה
סנטימנטלית עדינה, מלודית ביותר בתזמור מקסים.
אריה ורדי שניצח ונתן גם דברי הסבר קצרים על היצירות ניצח באלגנטיות והראה
בתנועותיו ופניו את הסנטימנטליות שביצירה.
בין שתי פנטזיות בוצעו שלושה שירים בצורה יוצאת מהכלל ע''י קרן הדר.היא הקריאה
כל שיר ולאחר מכן ביצעה אותו.היא היתה נהדרת הן בהקראת השיר והן בזמרתה.יש לה
קול סופרן טוב מאוד נעים לאוזן וחזק.שרה ברגש כזמיר.
השירים תוזמרו"גרטשן" ע"י מקס רגר,"דג השמך"ע"י בנג'מין בריטן ו"שר היער" ע"י
פרנץ ליסט ונוגנו כאשר השתתפה בביצוע תזמורת מצומצמת בלבד.
הנגינה של התזמורת היתה חרישית עדינה והבליטה עוד יותר את הקול המקסים של קרן
הדר.היא ליוותה את הסולנית מצויין ונתנה לה את כל הבמה.
מילות השיר הראשון והשלישי הן מאת גטה שלא העריך את שוברט, התעלם ממנו ונתן
להלחנה את שיריו ל ולבה שמעטים יודעים עליו היום לעומת שוברט המפורסם.
לסיום הושמעה פנטזית הנודד הנקראת כך על שם שיר של שוברט באותו שם.
שוברט מנהל בשיר זה כל הזמן דיאלוג עם המות הן במילים והן בצלילים.למרות זאת זו
אחת היצירות האופטימיות שכתב פרט אולי לפרק השני שבה.כל ארבעת הפרקים בנוים על
רעיון אחד עם שינוי מקצבים.התזמור נעשה ע"י פרנץ ליסט. הוא כיבד את שוברט ולא
הוסיף צלילים משלו אלא רק מתזמר את הצלילים של שוברט.הוא לא עיבד את היצירה
לתזמורת אלא רק תזמר.
שוברט לא כתב קונצרטים לאף כלי וכאן ליסט הפך את השיר לקונצ'רטו לפסנתר
ותזמורת.היצירה מאוד וירטואוזית.פרנצ'סקו פיימונטזי אורח משוויץ ניגן את היצירה
המתוזמרת בצורה מבריקה ובוירטואוזיות גדולה.
הוא ניגן את הקונצ'רטו בערנות, בעוצמה, חרישית ובכח לסרוגין.ביצוע שהלהיב את
הקהל שדרש ודרש הדרן עד שהכריח את הסולן לנגן ולבצע שיר נוסף של שוברט יחד עם
הסולנית והפעם כפי שהולחן ע'י שוברט ולא בתזמור דהינו בפסנתר וסופרן בלבד.
אריה ורדי הכין את התזמורת היטב והנגינה היתה טובה מאוד,סוחבת וכובשת.
קונצרט יפה ומיוחד בו נוגנו יצירות מפורסמות של שוברט שתוזמרו על ידי אחרים
והשביחו עוד יותר את היצירות המשובחות ממילא.
לראות או לא לראות:קונצרט רענן של בקר יום שישי ,נגינה יפה של התזמורת והסולנים
וניצוח מלא חן
ויופי על תיזמורים מענינים של יצירות יפות.מי שלא היה נוכח הפסיד קונצרט מעולה.
נכתב על ידי elybikoret
elybikoret