בתחום קידום אתרים באינטרנט ידוע כבר מזמן כי התוכן הוא הדבר החשוב ביותר בהצלחת קידומו של אתר בתוצאות במנועי החיפוש. כל מי שמקדם אתר עוסק, בין היתר, בצורה ישירה או עקיפה בייצור של תוכן חדש ואיכותי בתדירות גבוהה על מנת לעבות את האתר וגם כדי לתמוך בו מבחוץ על ידי פרסום מאמרים באתרים אחרים וקישור לאתר המקודם.
בעיה בכתיבת תכנים לאינטרנט היום, היא שמקדמי אתרים רבים לא שמים דגש על איכות המאמרים שהם מפרסמים, אלא מתקדים בייצור של כמויות רבות של תכנים. אמנם, יש חשיבות לתדירות עדכון התכנים באתר לתהליך קידום, אך אסור לשכוח שהאיכות חשובה לא פחות.
מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, פועלים בצורה מאוד מתוחכמת היום וכבר יודעים לזהות ולהעדיף איכות על כמות. אתר שנכתבים עבורו מאמרים שטחיים וחסרי ערך מסוף לגולש לא יקבל דירוג גבוה רק בגלל שמעודכנים בו תכנים רבים בתדירות גבוהה.
כתיבת מאמרים לאינטרנט אינה דומה לכתיבה יוצרת
הסיבה העיקרית לבעיה שהתפתחה בתחום כתיבת התוכן לאתרים, היא בשל בעלי המקצוע שאחראים עליה לפעמים. מצד אחד, כותבים איכותיים שעוסקים בדרך כלל בכתיבה ספרותית או עיתונאית אינם מוצאים עניין לאורך זמן בכתיבת מאמרים רבים באותו תחום ולכן לא משתלבים היטב בעבודה בתחום התוכן לאינטרנט.
מצד שני, מקדמי אתרים רבים לא משקיעים מספיק באיכות התוכן הנכתב, או שאינם בעלי כישרון כתיבה מיוחד. לכן, הדרך הטובה ביותר לייצר תוכן עדכני, רלוונטי ואיכותי עבור אתר אינטרנט היא לפנות למי שמתמחה בדיוק בזה.
יש לא מעט חברות וכותבי תוכן עצמאיים שמציעים היום שירותי כתיבת מאמרים שמיועדים במיוחד לקידום אתרים. מאמרים שכתובים בשפה שיווקית, אך לא מכירתית מדי ושמספקים מידע משמעותי ורלוונטי לקוראים. זו הדרך הנכונה לייצר תוכן שישפיע לטובה על הדירוג במנועי החיפוש.
חברה לשירותי תוכן או כותב עצמאי?
כאשר שוכרים את שירותיה של חברה המתמחה בכתיבת תוכן לאינטרנט ניתן להתגבר על הקשיים שמתעוררים אצל כותבים בעקבות הצורך לייצר מאמרים רבים באותו התחום, עם אותן מילות מפתח.
בחברה בה יש כמה עובדים שעוסקים בכתיבה ניתן פשוט לעשות רוטציה בין נושאי הכתיבה ובכך לשמר את הרעננות והאיכות של הכתיבה.אם בוחרים לשכור את שירותיו של כותב תוכן עצמאי, חשוב לעקוב אחר איכות הכתיבה ולוודא שאינה יורדת עם הזמן, ובמידה וכן,להחליפו בכותב רענן אחר.