החלטנו להקים עסק!
עלה בראשנו רעיון, התגלתה הברקה!
אתם יודעים מה! החלטנו לקחת זכיינות של אחד מרשתות בתי הקפה המוכרות או הלוא מוכרות ורוצים לצאת לדרך!
נגיד שעברנו את כול התהליכים.
נאמר שבית הקפה נפתח והנה הגענו לרגע האמת.
אז אם אנו נמצאים על אם הדרך או במקומות הומים אדם מהלך הפתיחה שלנו יהיה "מטאורי" אנו נגיע להישגים כספיים כבר בתחילת הדרך ונמצא את המיקום לטובת בית הקפה. אבל, אם בית הקפה שלנו לא במרכז, לא היכן שאנשים עוברים, לא ברחובות המרכזיים או בקניונים הרצויים , אזי אנו מחויבים להתחיל במהלך של שיווק ופרסום.
כ יועץ עסקי אני רוצה להזכיר לכם כי הליך של שיווק ופרסום גורע מאתנו שני אלמנטים חשובים, הראשון זה הוצאת הוצאות בית הקפה כבר מהיום הראשון (לא רק ההשקעה) זה בצד אחד ובצד השני הוצאות השיווק, הפרסום וכול השאר, אלמנטים אלה מעמיסים הוצאות במספרים כאלה ואחרים שלא בטוח כי כבר בשלב הקמת העסק הוצאות אלה נלקחו בחשבון או שניתן להם מימון בתכנית העסקית.
כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי יש כאלה רשתות שלא בדיוק עוזרות ליזמים הצעירים בהקמת המקום או בתמיכה להקמת המקום וכול מה שלהם חשוב זה נראות העסק, עמידה בתנאי הזיכיון, והתשלומים בגין הזיכיון.
את האמת חוטפים רוכשת הזיכיון ברצוף כאשר מערכת היחסים בין הזכיין ובעל הזיכיון מתחילה לרקום עור וגידים הוא אז מתחיליים חילוקי הדעות והראייה כי רוב מוכרי הזיכיונות לא הופכים ללשכה סוציאלית אלה להוצאה לפועל.
כ יועץ אסטרטגי אני מודע לפעמים שבעלי זיכיון בנו תכנית עסקית המדברת על רווח גולמי מסוים וכתוצאה ממנו נגזרו ההוצאות או הרווחים הסופיים וכאשר מגיעים לתפעול מלא מסתבר כי הרווח הגולמי נמוך בהרבה מזה אשר נאמר לזכיין הרוכש.
לול הפרמטרים האלה הניואנסים הם קטנים אך משמעותיים וזאת הסיבה כי ענף בתי הקפה כולל של חלק מהרשתות הגדולות והבינוניות אינם מחזיקים יותר משנת עבודה אחת.
אנשים מאד נמשכים לפתיחה של מסעדות, בתי קפה, ברים ומועדונים למינם. ולכן כול פיתוי חזק הנגלה להם נעשה ללא מחשבה תחילה ולצערי גם המחשבה התחילה כול כך מסנוורת ממי שמוכר את הרעיון או צמא לרעיון כול כך הרבה אלמנטים נסתרים מעיניו שלמעשה בסופו של יום הוא מאבד את החלום ואת כספו.
יעשו טוב אלה הרוצים להיכנס אל ענף קשה, כאשר הבנק לא מוכן לממן פעילות כזאת בגלל הסיכון כי יעשה ימים ביחד עם יועץ או ייעוץ עסקי ויבדוק טוב את כדאיות המיזם.
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון