יפן – 126 מיליון לקוחות פוטנציאליים
גם אם כבר ייצאת מוצר או שרות למדינה אחרת, באירופה או באמריקה, כל המידע שאספת על התנהגות שוק, התנהלות עסקית, הרגלי צריכה ועוד, כל אלה עלולים להיות לא מספקים לשוק היפני.
הפוטנציאל העסקי הקיים בשוק היפני לחברות ישראליות, הוא עצום. יחד עם זאת, המפגש עם השוק היפני שונה במהותו מכל מפגש עם שווקים במערב. הפערים התרבותיים גדולים, כללי ההתנהגות והקודים התרבותיים והעסקיים שונים, עד כי מי שאיננו מכיר את התרבות היפנית, עלול לא לעבור את סף הכניסה וליפול באינספור "מלכודות תרבות" המפוזרות לאורכו של כל התהליך העסקי.
לעתים קשה לגשר על פערים אלה ללא יד מקצועית מכוונת.
השוק היפני וההכנות אליו
השוק היפני הינו שוק עצום רווי בהזדמנויות לתחום התקשורת, התוכנות, האפליקציות המשחקים והמכשירים הניידים.
לקראת חדירה לשוק היפני או ליצירת שותפויות עסקיות, יש לעשות הכנה מתאימה, המתבססת על הכרת התרבות העסקית, איתור ופניה בשפה היפנית, התחשבות בשיקולי רישוי והכרה מעמיקה של התנהלות התחום העסקי אליו הנכם מכוונים ביפן: הייטק, מדיקל, טכנולוגיה, שרותים, חקלאות ועוד.
הכל שיווק. חשוב שיווק כבר מהרגע הראשון. קבלת תמונת מצב אמיתית מהשוק באמצעות ראיונות עם אנשי מקצוע בשטח ובכך תחסוך לחברה הרבה זמן וכסף. גבש אסטרטגיה שיווקית ברורה המבוססת על נתוני שוק אקטואליים ומדוייקים.
התמקד בצורה החדה ביותר במשימה המוגדרת, בדומה לחרבו של הסמוראי שאינו סוטה ואינה מושפעת על ידי גורמים סביבתיים.
הכן תוכנית עסקית מקצועית, על פי מידע שיווקי ופיננסי אמיתי. האופי היפני אינו מתאים להערכות גסות שיתקשו לשכנע משקיעים ברצינות העסק.
אל תבצע פעולות קידום מכירות (תערוכות, פרסום וכו') לפני השלב בו המוצרים מוכנים למכירה.
אל תחסוך בלימוד הקודים ההתנהגותיים בעסקים שכן מילה, טפיחה על השכם, ציניות, שאינן במקומן עלולות לקבל פרשנות שגויה ולפגוע בלקוח היפני.
חסכון בכסף וזמן
חברה עם ניסיון רב בשיווק מוצרים ביפן, הכרות עם גופים עסקיים ביפן, הכרות עם הליכי הרישוי השונים ושותפות עם חברות גדולות ביפן, תבטיח חסכון גדול בזמן ובכסף בדרך לעשיית עסקים ביפן.