אני נתקלת בהרבה אנשים שאומרים לי שכתיבת תוכן זה קשה. הם מרגישים שהם צריכים להכריח את עצמם לכתוב, זה לוקח להם הרבה זמן, בקיצור- סוג של עונש.
אתם יכולים לתת למישהו אחר לכתוב עבורכם מיילים שיווקיים, דפי מכירה, דפי נחיתה ,(למרות שכן הייתי ממליצה לכם להבין את ההיגיון שמאחורי זה ולהתנסות בזה בעצמכם). אבל את התוכן שאתם רוצים להעביר כדאי ורצוי שאתם תכתבו. כתיבת תוכן זו אחת הדרכים עבורכם לייצר את הבידול שלכם, ואת המומחיות שלכם.
אז נכון, לכתוב תוכן טוב יכול לפעמים לקחת זמן, אבל הנה 6 טיפים על איך אפשר לכתוב תוכן בצורה מהירה יותר.
• מה שאתם חושבים זה מה שיקרה!
תת המודע שלנו הוא איבר מדהים. הוא ממש כמו ספוג- מה שאנחנו אומרים לו, והדברים שאליהם הוא חשוף, נכנסים ישר.
לכן, אם אתם כל הזמן אומרים לעצמכם שקשה לכם לכתוב, שאתם לא יודעים לכתוב, או שלוקח לכם הרבה מאוד זמן לכתוב, נחשו מה? אתם צודקים!
תת המודע לא יודע להפריד בין מחשבות. הוא לא חושב אם זה טוב עבורו או לא, הוא מקבל את זה.
התפקיד שלנו זה לדעת האם לקבל את המחשבה כאמת. אי אפשר לשלוט על מחשבות, אבל כן אפשר לשלוט על איזו מחשבה אתם בוחרים להתייחס אילה כאמיתית.
אתם לא חייבים לקבל כל מחשבה שעוברת לכם לראש, השאלה שאתם תמיד צריכים לשאול את עצמכם, היא האם המחשבה הזו מקדמת אתכם לעבר המטרה או לא.
במקום להגיד לעצמכם שוב,ושוב,ושוב כמה אתם גרועים בזה, או כמה זה קשה לכם או כמה זמן זה לוקח לכם, תגידו לעצמכם את ההפך!
כמה קל לכם לכתוב, שהכתיבה זורמת לכם, שהיא פשוטה וכיפית.
Fake it fake it until you make it.
2. תתחילו מהסוף- מה אתם רוצים שיצא בסוף?
איזה פעולה אתם רוצים שאנשים שקוראים אתכם יעשו בסוף? עם איזה מסר אתם רוצים שאנשים יצאו? רק אז תתחילו לבנות את התוכן אחורנית.
3. שמרו מחברת רעיונות לידכם! טיפ שלקחתי מערן שטרן, ועובד עבורי נפלא-
כל פעם שעולה לכם רעיון, או שיש לכם משהו שמעורר בכם מחשבה, כתבו אותו. לא בטוח שתכתבו על כל הנושאים, אבל זו דרך מעולה לעורר את יצר הכתיבה והיצירתיות שלכם, ואם אתם נתקעים יהיה לכם מאגר רעיונות זמין.
4. הפעם הראשונה שאתם כותבים- היא לא האחרונה!
אל תנסו לכתוב משהו מושלם בפעם הראשונה.
אל תכתבו ותתקנו באותו הזמן.
קודם תכתבו את הטקסט,, ורק אחר כך תעברו עליו. אם יש לכם פסקה שפתאום אתם רוצים לכתוב אותה מחדש, או בצורה אחרת, פשוט פתחו שורה חדשה וכתבו את זה שוב.
5. אתם יודעים הכי טוב על מה שאתם עושים.
אל תעתיקו תוכן כתוב מאנשים אחרים בתחום שלכם! זו טעות וזה גם מתכון בטוח למחסום כתיבה.
את המוצר שלכם או השירות שלכם, מוכרים עוד אלף כמוכם.
הבידול שלכם, והייחודיות שלכם היא הצורה שבה אתם מעבירים את התוכן. (כתוב או לא כתוב).
תחשבו על זה- אין עוד אחד כמותכם.
כדי להמחיש לכם את הנקודה, קחו את הדוגמא הבאה:
כמה מפורסמים יש?
יש הרבה זמרים מפורסמים על אותו הז'אנר, שחקנים מפורסמים שהם באותה קטגורית משחק. ובכל זאת, כל אחד מהם מצליח בנפרד, ולמה?
כי כל אחד מהם הוא שונה, אחר- ובעיקר אותנטי.
ברגע שאתם לוקחים חומר כתוב של מישהו אחר, זה באופן אוטומטי חוסם את הבידול והייחודיות שלכם.
6. אימון- כתיבה היא כמו שריר, וככל שכותבים יותר, כך זה נהיה הרבה יותר קל ומהנה.
התרגיל שאני בדרך כלל מביאה לכאלו שיש להם מחסום כתיבה, זה לשים טיימר ל10 דק' ופשוט לכתוב את כל מה שאתם חושבים עליו.
תנסו אותו, לא תאמינו עד כמה הוא יפתח לכם את צ'אקרות הכתיבה.
עד כאן להיום,
עתליה ראפס , "זווית אחרת"
עתליה ראפס, עוזרת לבעלי עסקים להביא לקוחות, להגדיל הכנסות ולפתח את העסק שלהם דרך תוכן שיווקי. עתליה היא יזמית בנשמה, בתפקיד האחרון שלה כשכירה עבדה בבית השקעות- שם יזמה פרויקט שגייס כ3 מיליון ש"ח תוך 3 חודשים. מאמינה בכנות, אותנטיות, יוזמה ויצירתיות. כתבה את המדריך הראשון מסוגו שמלווה בעלי עסקים מהמילה הראשונה ועד הלקוח הראשון.