בין סוכות לפסח
דברים שנאמרו בסיום מסכת סוכה, ר"ח ניסן תשע"ד
להגיד בבקר חסדך; ואמונתך, בלילות.דוד המלך נוקט לשון יחיד לבוקר ולשון רבים ללילה- לילות.בוקר הינו חג פסח, לילות הינם הימים שבין סוכות לפסח.
ימי גלות מצרים ענינם לילות.משה לאחר ששולחו הקב"ה לבשר לבני ישראל את בשורת הגאולה, אומר לקב"ה ויען משה, ויאמר, והן לא-יאמינו לי, ולא ישמעו בקלי.מהות ימי הגלות, הימים הקודמים לגאולה, ימי חג הסוכות הינם ימי אמונה.האמונה הינה לילות הרבה, אמונתך, בלילות.
ימי החסד הינם, בבקר חסדך ,ישועת ה' כהרף עין.
כהיות חג הסוכות כך יראה חג הפסח.כהיות לילות האמונה הארוכים כך ייראה בוקרו של חסד, בוקרו של גאולה.
אומר הרב אשלג "אין אור בלי כלי".החיים הינם אור, אור הזקוק לכלי.הכלי הראוי לאור הינו הביטחון, הביטחון בבורא עולם, האמונה.
חג הסוכות האדם יוצא מביתו הקבוע ונכנס לסוכה, בית קבע לשבעה ימים, בית שבנוי מפסולת גורן ויקב.בית בו מידת הביטחון /האמונה היא מהותו.יציאתו זו של האדם מביתו הקבוע, נעשית בציוויו של הקב"ה.
הגמ' אומרת ביציאת האדם מביתו לסוכה, בציווי הקב"ה, הרי הוא מראה את בטחונו בבורא עולם, מבטיחה הגמ' בהעשות מצוה כראוי הרי מובטח הוא שלא יינזק.מבטיחה התורה בעלות עם ישראל לרגל, לא יינזק ביתו, לא יבואו גויים בנחלתו.
חג הסוכות בחינתו הינה ביטחון בה'.
הביטחון הינו הכלי לאור החיים המושפע מאיתו ית'.מדת הביטחון הינה הכלי אותו האדם צריך להכין ע"מ לקבל רוב שפע אור חיים מאיתו ית'.
הביטחון הינה מציאות שבה השאלה, החכמה והחקירה אינם משמעותיים.שאלות אלו אינן מפריעות לאדם לעשות כל דבר ודבר.אומר הרב אשלג, אדם זה הנמצא בהרמת החיים, הרמת אור החיים "אינו רואה שום דבר שיכול להפריע לו על מה שרוצה......משא"כ כשאור החיים מסתלק ממנו, שזה נקרא שירד מרמת החיים שלו, אז הוא נעשה לחכם וחוקר ועל כל דבר הוא מתחיל לחשוב את הכדאיות שלו" ואת סיכויי הצלחתו.
אדם אשר אין לו כלי הראוי להכיל רוב שיפעו יתברך.כלי אמונתו אינו גדול דיו, אזי מידת הביטחון קטנה היא.נצרך אדם זה לחישובים לחכמה וחקירה בתקווה שיגיע לידי הבנה נכונה.
אדם זה אין בידו לעשות כל אשר יבקש.
חג הסוכות הינו תחילה של הלילה, ימים החורף החושך.ימים של הכנה לקראת הגאולה הקרובה, ימים אשר קשים הם, אך סופם אור הגאולה.היציאה מעבדות לחרות.היציאה מעבדות גופנית מעבדות של שאלות וחקירות לחרות של בטחון בקב"ה.
כפי מידת ביטחונו בקב"ה בחג הסוכות, ביציאתו מביתו הקבועה לסוכה העשויה עראי, כך תהיה גאולתו, יציאתו מעבדות גשמית מביטחון תלותי, לחרות רוחנית לביטחון מהותי, קיומי.
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251