לפני 10-11 שנים כאשר רשת האינטרנט הייתה עוד בחיתוליה, כל אתר חדש ולבטח אתר דינמי או אתר עתיר תוכן, זכה לפרסום נרחב באמצעי המדיה השונים. היום אתרים חדשים כמעט ולא זוכים לחשיפה ובכל זאת, ניתן לעשות יחסי ציבור אפקטיביים ויעילים לאתרי אינטרנט הן באמצעי המדיה השונים והן באינטרנט.
בכדי לבצע יחסי ציבור לאתרים, יש כבר להכין את חומרי הרקע עוד לפני עלייתם לאוויר. יש לבדוק היטב מה מטרת האתרים. ההנחה במאמר זה היא כי לא מדובר באתרים תדמיתיים שנועדו לקדם עסקים, להוות כרטיס ביקור אינטרנטי ו/או לשמש ככלי שיווקי נוסף אלא מדובר באתרים שהם הם העסק.
כמובן שייש לנסח היטב את הטקסטים באתר, בעיקר את העמודים הראשונים, עמודי המידע ועמודי ההסבר.
ניסוח קהלי היעד של האתר ובהתאמה, הדגשת הראשוניות והמלאות תסייע להדגיש את יחודו של האתר ולתרום לסיכויי פרסומו באמצעי המדיה. יחסי הציבור ידגישו כי סוף סוף ישנו פיתרון מלא/ מקום מפגש/ מתן מידע מקיף לקהלי היעד, דבר אשר היה חסר עד עתה והנה הגיע האתר החדש וממלא את הפער החסר.
אחד הדברים שאמצעי התקשורת אוהבים לפרסם במיוחד הם סקרים, מחקרי שוק וכיו"ב. על כן, בזמן השקת האתר, יש לבצע סקר בתחומו. נניח כי האתר הינו פורטל תעשייתי, הרי שסקר או מחקר שוק בנושא הפורטל החדש במקיף ובודק את תחום הפעילות, ממפה אותו ובעיקר כולל מספרים ואף נתונים כספיים ילווה את ההשקה ויזכה לאיזכורים נאים בתקשורת.
כאשר מדובר באתר "כבד" אפשר לחשוב על אירוע מיוחד לרגל השקתו - אירוע אשר הוא עצמו יהווה כלי ביחסי הציבור. השקת אתר בנושאי בריאות יהווה הזדמנות טובה לערוך כנס בנושא הבריאות. השקת רשת חברתית חדשה לגיל מסוים יכולה להיות מלווה במסיבה מיוחדת והשקת פורטל בתחום התעשייה יכול להוות סיבה מצוינת לעריכת עיון בנושא.
פעילויות נוספות שניתן לבצע הוא להוציא לעיתונות הרחבה על ההשקעה הכספית הרבה בבניית האתר וכן הלאה.
יחסי הציבור באינטרנט הינם כמעט טריביאלי ים. כדאי לפרסם את האתר בפורומים בפורמט של "טרום השקה" ולבקש התייחסות, עצות ועוד. ניתן לפנות ישירות לבלוגרים מובילים ולבקש מהם התייחסות ראשונית לאתר.
קידום האתר במנועי חיפוש (SEO) אך מתבקש וכך גם פרסום האתר במודעות מילים, פרסום במנועי חיפוש אחרים ואף באתרים מובילים.
בכדי לבצע יחסי ציבור לאתרים, יש כבר להכין את חומרי הרקע עוד לפני עלייתם לאוויר. יש לבדוק היטב מה מטרת האתרים. ההנחה במאמר זה היא כי לא מדובר באתרים תדמיתיים שנועדו לקדם עסקים, להוות כרטיס ביקור אינטרנטי ו/או לשמש ככלי שיווקי נוסף אלא מדובר באתרים שהם הם העסק.
כמובן שייש לנסח היטב את הטקסטים באתר, בעיקר את העמודים הראשונים, עמודי המידע ועמודי ההסבר.
ניסוח קהלי היעד של האתר ובהתאמה, הדגשת הראשוניות והמלאות תסייע להדגיש את יחודו של האתר ולתרום לסיכויי פרסומו באמצעי המדיה. יחסי הציבור ידגישו כי סוף סוף ישנו פיתרון מלא/ מקום מפגש/ מתן מידע מקיף לקהלי היעד, דבר אשר היה חסר עד עתה והנה הגיע האתר החדש וממלא את הפער החסר.
אחד הדברים שאמצעי התקשורת אוהבים לפרסם במיוחד הם סקרים, מחקרי שוק וכיו"ב. על כן, בזמן השקת האתר, יש לבצע סקר בתחומו. נניח כי האתר הינו פורטל תעשייתי, הרי שסקר או מחקר שוק בנושא הפורטל החדש במקיף ובודק את תחום הפעילות, ממפה אותו ובעיקר כולל מספרים ואף נתונים כספיים ילווה את ההשקה ויזכה לאיזכורים נאים בתקשורת.
כאשר מדובר באתר "כבד" אפשר לחשוב על אירוע מיוחד לרגל השקתו - אירוע אשר הוא עצמו יהווה כלי ביחסי הציבור. השקת אתר בנושאי בריאות יהווה הזדמנות טובה לערוך כנס בנושא הבריאות. השקת רשת חברתית חדשה לגיל מסוים יכולה להיות מלווה במסיבה מיוחדת והשקת פורטל בתחום התעשייה יכול להוות סיבה מצוינת לעריכת עיון בנושא.
פעילויות נוספות שניתן לבצע הוא להוציא לעיתונות הרחבה על ההשקעה הכספית הרבה בבניית האתר וכן הלאה.
יחסי הציבור באינטרנט הינם כמעט טריביאלי ים. כדאי לפרסם את האתר בפורומים בפורמט של "טרום השקה" ולבקש התייחסות, עצות ועוד. ניתן לפנות ישירות לבלוגרים מובילים ולבקש מהם התייחסות ראשונית לאתר.
קידום האתר במנועי חיפוש (SEO) אך מתבקש וכך גם פרסום האתר במודעות מילים, פרסום במנועי חיפוש אחרים ואף באתרים מובילים.
אמיר שחר מנהל משרד יחסי הציבור השם דגש על הפן השיווקי ומציע ללקוחותיו שירותי יחסי ציבור, קשרי עיתונות, יחסי ציבור באינטרנט, כתיבה
שיווקית, כתיבת תכנים לאינטנרט, ניוזלטרים, בלוגים מקצועים ועוד. באתר החברה תמצאו גם בלוג יחסי ציבור
שיווקית, כתיבת תכנים לאינטנרט, ניוזלטרים, בלוגים מקצועים ועוד. באתר החברה תמצאו גם בלוג יחסי ציבור