אחד מהנושאים המדוברים ביותר בעולם הקידום במנועי חיפוש (SEO) - הוא הזנב הארוך. עבור אנשי קידום ופרסום במנועי חיפוש - הזנב מייצג את האפשרות להגיע ללקוחות יותר ממוקדים, וזאת בעלות נמוכה יותר או בפחות מאמצים.
החוק של הזנב הארוך - שהוא נכון עבור אנשיSEO, יכול גם לשרת אתכם ככותבים באתר מאמרים, ועל כך ארחיב את היריעה היום.
אם אתם עוקבים אחר הדיוורים שאני שולחת, אתם כבר יודעים שמנועי חיפוש אוהבים את אתר מאמרים. הם אוהבים את המבנה שלו, את התוכן שמתעדכן מספר פעמים בשעה, ואת איכות התכנים הגבוהה המנוטרת באופן ידני על ידי עורכים אנושיים.
כותבים ותיקים באתר מאמרים - נהנים מהחשיפה הרבה של המסכים השונים באתר, ויודעים לנצל אותה היטב, והם עושים זאת - בעזרת כמה כלים שכל אחד יכול ללמוד להשתמש בהם. היום אתעכב על כלי התגיות.
מהן תגיות?
תגיות הן מילות (או ביטויי) מפתח מופרדות בפסיק הנמצאות בסופו של כל מאמר, ואשר הקלקה עליהן מובילה לדף של כל המאמרים באותה תגית.
מסכי התגיות באתר (כמו למשל "תמ"א 38") - הם מסכים פופולריים הזוכים לחשיפה רבה, ומובילים מחפשים רבים לתוך מאמרים רלוונטיים.
מה אתם (אולי) מפספסים?
השימוש הנפוץ בתגיות הוא כללי. כזה שפשוט מכניס רשימה של מילות מפתח כלליות לכל מאמר. שימוש כזה למשל - יתייג מאמר על 'מיסוי דירה שהתקבלה בירושה' בתגיות כמו: מיסים, מיסוי, דירה, ירושה, עורך דין.
זהו שימוש שאינו מודע לכוח הפוטנציאלי של התגיות, ואם אתם רוצים הזדמנות טובה יותר לחשיפה - אתם יכולים יותר טוב.
מה אתם יכולים לעשות יותר טוב?
פשוט מאוד: לתייג תגיות של זנב ארוך. כאלה שיפנו לקהל הפוטנציאלי שלכם, ויהנו מהזדמנות יותר טובה לחשיפה במקום יותר רלוונטי. כך - את אותו המאמר על מיסוי דירה שהתקבלה בירושה, הייתי ממליצה לתייג בתגיות כמו: 'דירה בירושה, מיסוי דירה שהתקבלה בירושה, מיסוי דירת ירושה' ועוד.
חוק אצבע: תגיות בהן 3 מלים ומעלה, הן אותן תגיות של זנב ארוך. אם בתגית שלכם יש מילה אחת או שתיים, כנראה שאתם עוד לא שם.
למה זה יותר טוב?
קודם כל - בגלל התחרות. הרי כל מאמר שמדבר על ירושה יתוייג בתגית ירושה, אולם רק מאמרים שעוסקים בנושא הספציפי הזה ונכתבו על ידי כותבים שהם מודעים לנושא, יגיעו לדף התגית הספציפי הזה.
שנית - בגלל ההזדמנות. הרי ככל שחיפוש המידע במנוע החיפוש הוא יותר סספציפי, כך גם הגולש יותר רלוונטי לתחום עליו אתה כותב.
כך, נסיון לכוון לתגיות גנריות לעומת תגיות זנב ארוך, הוא בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת".
לתשומת לבכם:
שדה התגיות למאמר הורחב לאחרונה, ויכול לכלול כעת רשימה ארוכה מאוד של ביטויים.
עשו בו שימוש נכון ונבון, ותזכו גם אתם ליותר חשיפה ממוקדת באתר.
בהצלחה, וחג שמח!
מיכל
מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט.