אנחנו חיים כיום בעולם מאוד תחרותי. הקפיטליזם האמריקאי-מערבי חדר לחיינו בכל תחום כמעט. בין השאר אנחנו מוצפים בדימויים מסחריים ובפרסום ושיווק.
בתור בעל עסק שרוצה להצליח בשוק כל כך תחרותי - יש כמה דברים שאתה צריך לעשות.
מלבד לדאוג לכך שיהיה לך מוצר טוב ואיכותי - ושתהיה לך נישה ברורה שבה אתה פועל ופלח שוק מוגדר שאליו אתה מכוון - אתה מוכרח לדאוג למיתוג של העסק שלך.
מה הכונה במיתוג?
זה מתחיל מהדברים הפשוטים ביותר - כמו לוגו. כל עסק בימינו, גם אם מדובר בשרברב או בחשמלאי - חייב שיהיה לו לוגו שאותו יוכל לפרסם.
אחרי הלוגו, חשוב שהאסטרטגיה השיווקית שלך תהיה נוכחת בכל פריט שקשור לעסק שלך. נקודה זו חשובה ביותר והיא מגיעה אפילו לניירת המשרדית של העסק שלך. לא משנה במה אתה עוסק - קורב לוודאי שאתה עושה שימוש בניירת.
למרות שעסקים רבים כיום מנסים לעבור לאמצעי הפצה "ירוקים" יותר שכוללים מעבר לשימוש במייל וחיסכון בנייר - מרבית העסקים עדיין בניירת משרדית.
לניירת ממותגת יש מספר יתרונות. ראשית, היא מקנה לך ולעובדים שלך תחושה של כבוד עצמי ורצינות. הדבר מקדם אותך עסקית כבר מהבחינה התודעתית.
שנית, לקוחות שייתקלו בניירת המשרדית הממותגת שלך (כזו שכוללת לוגו ברור וכמה משפטים שיווקיים או ציטטות מעוררות השראה) יתרשמו שמדובר בעסק רציני. הדבר חשוב במיוחד במקרה של עסקים קטנים.
התחרות בשוק בקרב עסקים קטנים היא רבה ושימוש נכון במיתוג יכול לקבוע אם עסק יצליח לגדול ויזכה להכנסה טובה - או לא.
לסיכום,
מיתוג הוא דבר חשוב. הוא מעיד על הדרך שבה אתה כבעל עסק חושב על עצמך ועל המוצר שאתה מקדם - גם אם המוצר הוא אתה (כמו במקרה החשמלאי/שרברב). לכן, אם עדיין לא הצטיידת בניירת משרדית ממותגת, בלוגו, ובאסטרטגיה שיווקית כללית כלש זה הזמן הנכון לכך.