עד לפני כעשור, כל חברה וגם הקטנות ביותר שבהן נאלצו להעסיק אנשי it במסגרת הארגון על מנת להבטיח קבלת שירותי המחשוב האיכותיים והזמינים לשם שמירה על תקינות מערכות המחשוב. לאחר מכן הגיעה תקופת פריחה אדירה של חברות מחשבים שהעניקו שירותי מיקור חוץ והנהיגו את שיטת קריאות השירות שבה הלקוח נאלץ להמתין לפעמים גם כמה ימים עד שהטכנאי יגיע לטפל בבעיה הטכנית. היום התמונה שונה באופן מוחלט וחברות מחשוב מקצועיות מציעות שירותי IT זולים זמינים והרבה יותר נוחים לעומת שנים עברו.
החידוש המשתלם - חוזה שירות
חוזה שירות נועד קודם כל על מנת להגדיר מראש את הסוג ואת הכמות של השירותים השונים שהעסק יקבל במסגרת שירותי מחשוב. בעת עריכת חוזה מסוג זה אני ממליץ לבחון היטב את הצרכים של העסק ולהגדיר מראש רשימה מלאה ככל שניתן של שירותי מחשבים שידרשו. בהמשך, במידה וימצא כי קיימים בחוזה שירותים שאינם נחוצים, ניתן יהיה לוותר עליהם, אך להתחיל אני ממליץ בחום מחבילת שירותים כוללת. על מנת להמחיש את חשיבותו של החוזה הזה, אני נוהג להשוות אותו לחליפה שתפורה במדויק על פי מידות העסק.
בנק שעות ועבודה עם מערכת שליטה מרחוק - הדרך המשתלמת ביותר לקבל שירות
בנק שעות הוא חידוש שנועד לשרת קודם כל את העסק שמקבל שירותי מחשוב מכיוון שהוא מוזיל משמעותית כל שעת עבודה של טכנאי. גם את גודלו של בנק שעות נהוג לקבוע על סמך צרכי העסק. אני ממליץ לכלול אותו במסגרת חוזה שירות לשם נוחות ביצוע התשלום. המצאה גאונית נוספת בתחום שירותי המחשבים המקצועיים היא מערכת שליטה מרחוק שמאפשרת לטכנאי המחשבים להתחבר למחשב המשרדי בכדי לבצע את הבדיקה הראשונית. שיטה זו עובדת מצוין במקרים בהם נדרשים רק שינויים בהגדרות והיא גם מבטיחה שבהגעתו, טכנאי המחשבים ידע בדיוק באיזו תקלה מדובר ויהיה ערוך לטפל בה.
אמיר רשף - מייסד ומנכ"ל משותף
SOL e-Marketing