הנה צעד לפני גמר החגים אנחנו מתכוננים!
למה אנו בעלי העסקים והחברות צריכים להתכונן לקראת החגים?
האם זה לקרוא את התחזיות של כלכלני העולם הצופים "שואה" לא עלינו על מצב התעסוקה בעולם, או אנו צריכים לזכור את הרצאות הכלכלנים המודיעים לנו כי שוק המניות ייזרק מטה ומה שהכרנו גם בשנות החמישים לא יהיה דומה למה שיקרה בדור הזה . אני לא יודע למי להקשיב, האם אלה אותם כלכלנים שהצעידו את הכלכלה העולמית להיכן שהיא נמצאת היום או אלה הכלכלנים שאכן ניבו את הכלכלה הנכונה הקוראת היום בעולמנו.
כ יועץ עסקי אני מכיר את ההרגשה של היציאה לחג תוך שאנו עוזבים, שוכחים, מתכנסים אם משפחותינו ולא רוצים לזכור את החיים ש לאחר החגים. אבל כנראה, שלא נצליח להתחמק מהיום שהחגים יגמרו ואנו נשוב לפעילות רגילה, גם אליה נתרגל חזרה, אבל כול פעם שחוזרים לפעילות רגילה משנת 2008 החזרה רק הופכת ונהיית יותר קשה.
כמי שנותן ייעוץ עסקי אני הרי יודע שהווליום העסקי צונח מיד אחרי חגים, אנשים פורעים את כרטיסי האשראי, המתנות שקנו, הפעולות שביצעו, והכסף כבר לא נמצא בכיסם (גם ככה ההוצאה לנפש הרבה יותר גבוהה מההכנסה כך שגם אם נקנו בחגים מוצרים מעבר לתקציב המשפחה עכשיו אנו הולכים לשלם על זה)
וזה לא הכול, פיטורים הם חלק ממהלך אחרי חגים, בארצנו הנפשות הרגישות לא מפטרים עובדים לפני החגים (מעט בצדק מעט לא בצדק) אבל אחרי החגים זה הזמן להוציא את מכתבי הפיטורין, מה לעשות אין מכירות, ואחרי החגים אין יותר מכירות.
משנה לשנה מצב העסקים נמצא בירידה, התחרות, הבירוקרטיה, השפע, ההיצע, פתיחת הגבולות, הורדת מכסים, אגרות, ובכלל כול מה שיכול להזיק לעסקים כך נעשים, לא, לא פסחתי על הצגת התכלית שהציגה הרשות לעסקים קטנים אך לא יכולתי להעלות בחכתי איזה משהו שיוכל להביא בשורה ומזור לעסקים ההולכים להתמודד כרגע עם תקופת אחרי החגים.
אבל תמיד כפי שאני מחנך את רעיי הלקוחות "אין מה להתייאש" לכול דבר אפשר למצוא פתרון, פתרון בנמצא, כואב, פחות כואב, יותר כואב אבל בהחלט הוא נמצא בסביבה, צריך למצוא אותו והכי חשוב להיות ערוך לקבל וליישם אותו.
אני לא מאמין בחסרון של פתרון, אני רק מדגיש שבכדי למצוא את הפתרון ולהתמודד מולו ואתו צריך אנשי עסקים או בעלי עסקים אם מוכנות להילחם ולהצליח
הכותב הוא מומחה בתחום העסקים יועץ עסקי רב תחומי. ייעוץ ארגוני
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון