רשת היא מערכת שמחברת בין מחשבים. רשתות תקשורת נועדו לשם תקשורת נתונים המתקיימת באופן תדיר בין שניים או יותר מחשבים. קיימים היום כמה סוגים של רשתות אלו. החלוקה ביניהם היא לשלושה סוגים עיקריים שהם רשתות הפועלות עם כבלים, רשתות הפועלות בשיטה האלחוטית ורשתות הפועלות על קווי הטלפון. חלוקה יותר פרטנית של סוגי הרשתות השונים מספקת לנו את הרשימה הבאה: רשתות PAN, רשתות LAN, רשתות MAN ורשתות WAN. לכל אחת מהרשתות מאפיינים ספציפיים, כך שהתאמתן לצרכי המשתמש מבטיחה עבודה קלה עם מערכות ממוחשבות.
חשיבותן של רשתות תקשורת להתנהלות שוטפת של העסק
רשתות תקשורת מותקנות בכל מקום והן אחראיות על תקשורת מחשבים, תקשורת טלפונית ותקשורת אלחוטית. כיוצא מזה, ללא רשתות אלו או יותר נכון ללא ניהול מקצועי שכולל הגדרה, הטמעה וטיפול שוטף ברשתות, שום עסק חברה או תאגיד לא יוכלו לבצע את הפעילות העסקית. למעשה ניתן לומר, כי סביבת עבודה ללא רשתות התקשורת תשלח אותנו בחזרה בזמן כך שנמצא את עצמנו לפני 40 שנה ועם תחושה כי ידינו כבולות. שירותי ניהול רשתות שנכללים בדרך כלל במסגרת שירותי מחשוב המסופקים לעסקים על ידי חברות מחשוב, נועדו על מנת למנוע אסון שכזה ובכדי להבטיח את הפעילות התקינה של הרשתות.
אילו משימות כולל ניהול רשתות תקשורת
ניהול מקצועי של רשתות תקשורת יכלול את השירותים הבאים: שירותי ניהול פרויקטים בתחום הרשתות והשמת במסגרת הפעילות העסקית השוטפת, שירותי הפצה מקצועיים ופיקוח על תהליכי הגיבוי. בנוסף, שירותים אלו יכללו גם משימות של הגדרה, שדרוג וטיפול בתקלות שעלולות להתרחש ברשתות התקשורת ופיקוח על ניתוב זרימת המידע הדו כיווני, תוך שימת דגש על פרוטוקולים של אבטחת מידע שנקבעו על ידי אנשי המחשוב של החברה.
אמיר רשף - מייסד ומנכ"ל משותף
SOL e-Marketing