יבואניות הרכב נוהגות לפרסם מדי כמה חודשים מבצע רכב חדש על מנת לעודד מכירת רכב מדגם מסוים. תפיסת הצרכן את המילה מבצע היא כשל סיבה לשקול רכישה. כאשר מדובר על תחום הרכב, משמעות המילה מבצע היא כי אכן קיימת אפשרות משתלמת לרכישת רכב חדש, אך היא מצריכה לערוך בדיקה קפדנית כי גם במבצע, עלות הרכב החדש עדיין גבוהה בהרבה מכל מוצרי הצריכה האחרים שאנו רוכשים. אז מה כדאי לקחת בחשבון כאשר שוקלים לרכוש רכב חדש במבצע ומה כדאי לבדוק כאשר שומעים על מבצע?
האם המבצע הופך את הרכישה לנוחה?
חברות ליסינג מציעות היום אפשרויות מימון נוחות לרכישת רכבי יד שנייה, לכן כדאי לבדוק האם הנוחות הזו קיימת גם במבצע על רכב חדש שבעדו לרוב תתבקשו לשלם בתשלום אחד או בכמה תשלומים בודדים בלבד. חברות ליסינג המציעות רכבי יד שנייה מספקות אחריות ושירות, כדאי לבדוק איזו אחריות אתם מקבלים בעת ניצול מבצע רכב חדש ומהי הרמה של השירות לרכבי המותג שבחרתם.
קחו בחשבון לא רק את השקט הנפשי אלא גם את ירידת הערך
כאשר בוחרים בקניית רכב מליסינג, לא סיבה לדאוג לירידת הערך העתידית מכיוון שבסיום התשלומים על הרכב אפשר להחליפו ברכב מדגם חדש יותר. כאשר בוחרים לנצל מבצע רכב חדש ורוכשים רכב מהחברה, ירידת ערך הרכב הוא פרמטר חשוב שיש לקחת בחשבון מכיוון שהירידה יכולה לפגוע ברווחיות הרכישה בעתיד. נכון שהשקט הנפשי שמספק הרכב החדש שאינו זקוק לטיפולים במוסך ולמבחני הטסט כמה שנים טובות אינו משתווה לשום עסקת ליסינג, אך אל תתנו לשקט הזה לבלבל אתכם ולשכוח משאר היתרונות של רכישת רכב מליסינג. השקיעו זמן ומחשבה ובצעו השוואה בין רכבים כמו שצריך, ובדקו אם המבצע באמת שווה לכם.
אמיר רשף - מייסד ומנכ"ל משותף
SOL e-Marketing