בעולמנו כיום, בו כל לקוח לא מרוצה יכול לפתוח בלוג ולהשמיץ את העסק שלך ברחבי הרשת, חייבים כלל בעלי העסקים לנהל את המוניטין שלהם בצורה אקטיבית. בתור התחלה, חשוב שתדעו מתי מוזכר שמכם ברשת ולשם כך נסרוק במאמר זה מספר כלים חינמים המאפשרים לבצע ניטור רשת וניהול מוניטין ברשת.
כלים לניהול מוניטין• התראות גוגל- כלי זה הוא כלי חינאמי שמציעים גוגל. הכלי מאפשר קבלת מייל המתריע על תוכן חדש בנושא שהגדרנו אשר נסרק לגוגל. באמצעות כלי ההתראות של גוגל נוכל לדעת מתי הוזכר שמנו ברשת, אם כך הגדרנו זאת בהתראה. קיימים פרמטרים שונים איתם ניתן לשחק כמו סוג התוצאות, תדירות שליחת המייל וכדומה. שימוש נוסף שניתן לעשות בכלי זה הוא קבלת התראה המבוססת על שמות המתחרים. באופן הזה תוכלו להתחקות אחרי המתחרים בקלות וביעילות. לשם יצירת התראה נדרש חשבון מייל של gmail.
• Social Mention- כלי המאפשר ניטור ברשתות חברתיות, תוכן המיוצר על ידי גולשים. גם כאן ניתן ליצור התראה באמצעות הרשמה למייל. חיפוש על פי פרמטרים של סוג תוצאות, הצעות נוספות לביטויים וכ'ו.
• backtweets- כלי זה מאפשר לדעת מה אומרים עליך בטוויטר. גם לטוויטר יש מנוע חיפוש, וגם כאן ניתן לחפש ביטוי לצפות בתוצאות.
אז אחרי שסקרנו כמה כלים באמצעותם ניתן לבצע ניטור רשת, חשוב להדגיש את החשיבות הרבה של פעולות אלו לתהליך ניהול מוניטין. כפי שצויין בתחילת המאמר, כיום חשוב מאי פעם לנהל את המוניטין ברשת. לקוחות לא מרוצים, מתחרים שמשחקים מלולכך, אנשים שמנסים להזיק ולהכתים את שמך יכולים בקלות להזיק למוניטין שעמלת כה רבות לבנותו. אם בעבר החדשות של היום כבר לא עניינו אף אחד מחר, בעידן האינטרנט הדבר כבר לא כך! פוסט אחד ברשת היום יכול להיות זה שיוביל את המשבר התקשורתי מחר.
ניטור רשת יאפשר לכם לדעת מה אומרים עליכם או על המותג שלכם ומיידית. שעת בודדות מפרידות בין ביקורת שנחשפה לעשרות גולשים לבין ביקורת שנחשפה למאות אלפי גולשים. בצעו ניטור רשת וכך תוכלו לנהל את המוניטין שלכם בחוכמה.