אנו יודעים, כיום כל עסק (קטן וגדול כאחד) רוצים להיות מוכרים, רוצים שהלוגו של חברתם התנוסס בגאווה בשלטי חוצות ולא פחות חשוב מכך – שיהיה מוכר על ידי קהל רחב של אנשים.
אחד מהדרכים להגיע לשם עובר דרך מנוע החיפוש של רשת האינטרנט ובשל כך "שיווק באינטרנט" מקבל משקל עצום אבל כל סוגי העסקים!
מהן האפשרויות בשיווק באינטרנט?
אפשרויות שיווק באינטרנט הן נרחבות אך עם זאת, אנו כחברת קידום אתרים, לא ממליצים לכל חברה על אותו סוג של קידום מכמה סיבות:
אנו רוצים להיות הגונים כלפי קהל הלקוחות שלנו, כלומר, לקדם אותם בצורה הטובה ביותר והמתאימה ביותר לסוג העסק שלהם כך שיוכלו להתקדם במנוע החיפוש, להגדיל את קהל לקוחותיהם ועם זאת – לחסוך כסף ולקבל את הקידום הטוב ביותר עבורם.
מעבר לכך, לעיתים מגיעים אלינו עסקים שרק התחילו את צעדיהם הראשונים ברשת האינטרנט ולכן אין ברשותם מוצרים רבים ובשל כך יש ברשותם רק דף נחיתה או לחילופין "דף עסקי" ברשת חברתית כזו או אחרת ולכן, באופן טבעי, "קידום אורגני" אינטנסיבי לא יתאים להם אלא יותר לקדם אתר באמצעות קידום ממומן (PPC) וכמובן שגם קידום ברשתות החברתיות באופן אינטנסיבי (SEM).
הרחבה אודות שיטות הקידום
SEO – מדובר על הקיצור באנגלית של קידום אתרים אורגני ומשמעותו היא: Search engine optimization. מדובר למעשה על פעולות קידום שונות (בניית קישורים, החלפות קישורים, כתיבת תוכן, הטמעת תכנים, אופטימיזציה לסרטונים, קידום ON PAGE, קידום OFF PAGE וכן הלאה. הקידום האורגני איטי יותר אך נחשב כעדיף בשל היותו טבעי ומצליח להגיע לקהל נרחב יותר של גולשים (שנוטים להתעלם יותר מהמודעות של מנועי החיפוש).
PPC – PAY PER CLICK, כלומר, הלקוח משלם עבור קליק. למשל: הלקוח מחליט על תקציב יומי בגובה של כחמש מאות ש"ח. המילת מפתח אותו הוא רוצה למקם במודעה עולה כ10 ש"ח. המודעה תמשיך להתפרסם עד אשר התקציב היומי יגיע לסופו. (כלומר, עד שחמישים גולשים יקליקו על המודעה). חשוב להבין שעבור כל מילת מפתח הסכום הוא שונה ולכן הנתונים משתנים. מדובר על שיטה מוצלחת להבאת תנועה של גולשים לאתר לצד הנעה לפעולה. החיסרון הוא שברגע שהתקציב מגיעה לסופו, המודעה נעלמת והאתר אינו מקודם עוד בראש מנוע החיפוש.
SEM - Search engine marketing, כלומר, קידום עסקים קטנים וגדולים כאחד ברשתות החברתיות. מדובר על כוכב עולה משמעותי בתחום קידום האתרים. כיום איש מאיתנו לא מעביר יום אחד ללא כניסה אל רשת חברתית כלשהי (טוויטר, פייסבוק, גוגל+ וכדומה). פעילות עסקית ברשתות אלו נעשית על ידי דף עסקי, יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאלים ומתן מידע ואינטארקציה עמם.
ליאת