אלמנט מאד חשוב לצורך קידום האתר הוא בחירה נכונה של מילות המפתח. עם זאת, אחרי שכבר עשינו את החלק החשוב הזה, הבשורה הטובה היא שמעתה החיים שלנו יהיו הרבה יותר נוחים – מאחר שמילות החיפוש הללו הן השקעה לטווח ארוך ויניבו עבורנו תמורה גם לטווח ארוך.
איך בוחרים את מילות החיפוש הנכונות עבור האתר שלנו:
1. ראשית לכל – תהליך חשיבה ואיסוף נתונים
מחקר מקיף של תחום העיסוק של האתר הוא חיוני. הכוונה כאן היא לא ללמוד מקצוע חדש... הכוונה היא לרשום את כל המילים והביטויים שגולשים עשויים להקליד במנוע החיפוש (גוגל, או כל מנוע אחר) במטרה למצוא חומר, או אתר העשויים לענות על הצורך שלהם. כמובן, בגלל המגבלות שלנו בהיכרות עם כל מה שאנשים אחרים יכולים להעלות על דעתם כשהם מקלידים מילות חיפוש, רצוי להתייעץ ולתחקר גם מכרים, חברים ומשפחה (הם יכולים להיות שימושיים גם כאן) לגבי מה הם היו רושמים.
2. כלים אינטרנטיים למחקר מילות חיפוש
למזלנו, אנחנו לא לבד. לא רק אנחנו מחפשים מילות-חיפוש. מה המזל, תשאלו? פשוט: אם הרבה מאד אנשים מחפשים, זו סיבה טובה לאנשי מקצוע מסוג אחר, לאלה שמפתחים כלים ממוחשבים לבצע עבודה, ובמקרה שלנו, כלים לחיפוש ולמתן רעיונות למילות וביטויי חיפוש. ישנם כלים רבים כאלה באינטרנט, גם בתשלום (מצויינים) וגם חינמיים (ואין לגמרי חינמיים, כבר הבנתם – המפתחים כבר מצאו דרך שהכלים החינמיים האלה יביאו להם הכנסה). באמצעות הכלים הללו תוכלו למצוא את המילות החיפוש והביטויים שיש להם הסיכוי הגדול ביותר למשוך עבורכם גולשים.
3. מה שטוב למתחרים שלך טוב גם עבורך!
הביצועים של המתחרים שלך, אלה המצליחים כמובן, הם המקור הטוב ביותר שלך למצוא את מילות החיפוש הטובות ביותר עבורך, שכן כמו שנאמר, אין דבר יותר מצליח מן ההצלחה ומה שטוב ליריב שלך, מן הסתם יהיה גם טוב לך. אז איך אנחנו בולשים אחרי יריבינו? עושים זאת באמצעות מציאת תגיות מילות המפתח בקוד האתר של המתחרים: כאשר אתם צופים באתר ע"י דפדפן, יש ללחוץ על "תצוגה"(View) ואח"כ על "מקור" (Source) . במידה והדפדפן שלכם לא מאפשר זאת, תוכלו פשוט לעמוד על אזור ריק בעמוד ושם באמצעות לחיצה על הכפתור הימני של העכבר, ייפתח תפריט ובו בחרו את "View Source" (הצג קוד מקור).
או.קיי, מצאנו מילות-חיפוש, אבל האם הן יעילות?
שאלה טובה. לצורך זה אנו מציעים להקצות תקציב קטן לבדיקה באמצעות PPC, כלומר "תשלום לכל קליק"- כלומר שהתשלום שתשלם יהיה רק עבור הקלקה בפועל על הלינק המוביל לאתר. באופן זה ניתן יהיה אחרי ניסוי של חודשים בודדים לבדוק עד כמה "טובה" מילת-החיפוש, עד כמה היא אכן מכוונת לאוכלוסיה מעוניינת, או שמא אין לה שום כושר משיכה – ומשם להתנהל נכון בשימוש במילות החיפוש. מה שטוב נשאר, מה שלא עובד, נזנח.