צילום כנס של עובדי החברה, כנס לקוחות החברה, ועידה או כנס פוליטי הוא חלק בלתי נפרד מהפקת הכנס.
הצלחה של כנס זה גם ההשפעה שלו שזה אומר כמה זוכרים אותו וכמה מדברים עליו. צילום סטילס של הכנס והפצת התמונות עוזרים מאוד להפצת המסר של הכנס.
נוסף לצילום הסטילס עושים בדרך כלל גם צילום וידאו שעורכים אחרי זה ובמקרים רבים גם צילום וידאו בשידור חי שעובר דרך ערוצי Youtube ו Facebook
כדי להבטיח למארגני הכנס שהלקוחות או העובדים ימשיכו וידברו על האירוע הרבה אחרי שהסתיים, וכדי למנף את החשיפה של הכנס גם למי שלא נכחו בכנס כדאי להזמין צילום כנסים מקצועי שדואג לתעד את הכנס ואת האורחים בצורה מקצועית ונעימה.
צילום כנסים עסקי מתחשב בפרמטרים כמו: שעת האירוע,תאורה במקום ,מיקום האירוע ואווירת האירוע.
צילומי אווירה יתחילו עוד בזמן ההכנות של הכנס ולפני הגעת האורחים ויכלולו: צילום מקום האירוע, האולמות, צילום
ההכנות, צילום השולחנות וצילום האוכל וצילום האוכל.
עם הגעת המוזמנים יהיה צילום של המוזמנים במהלך קבלת הפנים.
במהלך הכנס יצולמו המוזמנים, דוברים ואישים מרכזיים, סלבס, הקהל ותמונות של אווירת הכנס.
צילום הכנס יעשה על ידי מי שעוסק בצילום אירועים מקצועי ובתיאום עם מארגני הכנס ויחסי הציבור. הצילום יכלול
את הפתיחה של הכנס כשמגיעים האנשים, כל הדוברים של הכנס, אנשים חשובים שנוכחים ופגישות בין המשתתפים.
צילום הכנס יעשה בלי הפרעות ובימוי ובלי שתרגישו את מי שמצלם.
הצילום לא מפריעה להתנהלות הכנס ולא משפיע עליו אלא רק מתעד אותו.כך תתאפשר הצגת האווירה בצורה אותנטית וטבעית בתמונות.
צילום כנסים איכותי יתן תדמית טובה למארגני הכנס ויגרום למשתתפים מצב רוח טוב אחרי האירוע. המשתתפים והאורחים יזכרו את הכנס מהצילומים שלו וידברו עליו גם הרבה אחרי שיסתיים.
צילומי כנסים ואירועים נעשים בדרך כלל עם כמה צלמים ומצלמות שחלקן מיועד לצילומי וידאו של האירוע וחלקן לצילומי סטילס.
אפשר להעלות במהירות את צילומי האירוע לפייסבוק, לטיקטוק, לאתר החברה ואפשר להפיץ אותם גם ליחצנים או עיתונאים
ואז כל המשתתפים יוכלו לראות את עצמם ולתייג את עצמם. דבר זה יגביר את הנראות של האירוע.
אחרי זה אפשר לערוך את צילומי הוידאו בהתאם לרצון הלקוח ולהפיץ גם אותם בכל מקום שרוצים כמו Youtube או TikTok.
נוסף לצילומי הסטילס והוידאו של האירוע, מקובל להביא היום גם צלם מגנטים כמו לחתונות או בר מצוות.
כך בהרבה מקרים הקהל מחכה עד סוף האירוע כדי לקבל את המגנט וגם יש לו זכרון עם פרסומת מהאירוע.