לפני שפותחים עסק יש דברים רבים שצריך לחשוב עליהם. כן, ברור לגמרי מה קוסם במהלך הזה: האפשרות להיות אדון לעצמכם, לעסוק בתחום שמעניין אתכם, להשקיע, להשפיע ולראות את חלום חייכם קורם עור וגידים- זה נפלא. ועם זאת, אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם על הסיכונים הרבים.
איך מתמודדים עם ניהול סיכונים, מה חשוב לזכור ומה כדאי לעשות?
• סקרים ומחקרים: לפני הכל, ערכו בדיקה מקיפה. האם יש צורך בעסק שלכם? האם אתם מעניקים שירות, או מוצר? האם יש לכם מתחרים? מה מבדיל אתכם מכל עסק אחר באותו התחום? מי קהל היעד שלכם? האם הוא מעניין בשינוי שתכניסו לעולמו? האם אתם בכלל מתכננים להכניס שינוי, או הולכים עם מוצר/ שירות ידועים ומוכרים? כל אלו שאלות שחייבות להישאל (ולקבל תשובה) טרם פתיחת העסק- זה יחסוך לכם הרבה כאבי ראש אחר כך, ועשוי אפילו למנוע את כישלון העסק.
• רכשו מיומנות: האם יש לכם ניסיון בתחום? אם כן, נהדר. אם לא- כדאי שתתחילו ללמוד... מקצוע יוקרתי כמו הייטק או מניות, לא באמת יהיה רווחי עבורכם אם אין לכם מושג קלוש בו. גשו לקורסים בנושא, או צרפו לעזרתכם איש מקצוע שתפקידו ייעוץ עסקי או ייעוץ שיווקי - כזה שיעזור לכם ללמוד את העסק, או להביא לקוחות.
• מיקום: מיקום הוא עניין משמעותי. הייתם הולכים לשכור שירותיו של עורך דין שמשרדו עובד בצמוד למכון ליווי, למשל? כנראה שלא. בדקו היטב מי השכנים שלכם, כיצד נראה המקום, מה הוא משדר, האם הוא נגיש ונוח. עסקים רבים התלויים בלקוחות, צריכים גם לספק להם הגעה מסודרת, נוחה, רצוי עם חנייה מאורגנת. במקומות רבים תוכלו להתעניין לגבי משרדים להשכרה (גם בקישור הנ"ל) כך שתמצאו את המקום המתאים לכם.
• בסיס כלכלי: לא, בהתחלה לא תכניסו הרבה. אולי אפילו בכלל לא. לכן רצוי שיהיה לכם אישזהו בסיס כלכלי שיעזור לכם לשרוד את ההתחלה המורכבת.
• האמינו בעצמכם: ובעסק שלכם. ובאנשים שעובדים איתכם. דעו לתת בהם אמון, להקנות להם ביטחון ולמצות את הפוטנציאל שלהם, ושלכם, ושל העסק עצמו. לטווח הארוך, זה ישתלם לכם.
המאמר נכתב בחסות דביר יועצים - מומחים לשיפור וייעול העסק