ב'. שם יל"י הוא שם קדוש חקוק על פני שור שבמרכבה, ועל כן הוי"ה ילחם לכם ראשי תיבות יל"י, ואתם תחרישון שלא תעוררו כוח הגבורה שבפני שור מהשמאל, והקדוש ברוך הוא עביד דידיה ברוב רחמיו וירד שור והצילם, תחרשון חסר אות יוד קרי ביה נחת שור כנפי יונה חלק ב' סימן ס"ט:
ג'. שם יל"י הוא חסד שבשם ע"ב, דשם ע"ב נחלק לז' בחינות חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד מלכות, כמו שכתבתי בערך שם ע"ב באורך ע"ש:
ד'. שם יל"י הוא סוד מ"י דאלהים והוא סוד ב' גבורות עליונות דה' גבורות, וכן יל"י מספרו מ"י, הרב בפירוש סבא דמשפטים:
ה'. עשיית העגל היה על ידי שם יל"ה שהיה כתוב בטס שהשליכו לתוך האש, ועל כן ישראל לא ידע ראשי תיבות יל"י, הרב שם, ובליקוטי ישעיה סימן א' ובליקוטי תורה פרשת תשא:
ו'. על ידי שם זה העלה משה רבינו ע"ה ארונו של יוסף, ועל ידי שם זה יתעלו הנשמות לעתיד לבא, הרב בליקוטי ישעיה שם:
ז' .שם זה היא בבינה, על כן יל"י גימטריא נ' נגד נ' שערי בינה, הרב בליקוטי שם בפרשת תשא:
ח'. שורש שם זה יל"י הוא י"ה יו"ד ה"י גימטריא יל"י ליקוטי תורה תשא, ונראה לי שעל כן אמרו על הים עזי וזמרת יה ויהי לי לישועה, כי כבר כתבנו לעיל באות ב' שעל ידי שם יל"י שהוא בחינת שור גבורה על ידו ניצולו, וזה שאמר עזי וזמרת בחינת גבורה שהוא מבחינת י"ה, כמו שכתבתי שבחינת יל"י הוא בחינת י"ה פשוט ומלא, ויהי לי לישועה אותיות יל"י יוד דויהי עם ל' הרי יל"י, גם יוד דלי עם למד יוד של לישועה הוא גם כן יל"י:
ט'. מכל הדברים שביארנו למעלה מבואר דשם יל"ל הוא כלול מחסד וגבורה, שכן עיקרו מי"ה ומבינה שהוא בחינת חסד, וגם הוא בחינת שור גבורה, גם י"ה בעצמו הוא סוד חסד וגבורה, ועל כן יל"י במילוי גימטריא ע"ב ס"ג חסד וגבורה, ועל כן הוא סוד ב' גבורות עליונות דה' אלהים, ונודע דב' גבורות עליונות הם חסד וגבורה:
יוד. שם זה יל"י מסוגל לרפואה, על כן נרמז בראשי תיבות יהב ליה ידיה ואוקמיה כמו שכתב הרב ז"ל (שער מאמרי רז"ל ברכות), והטעם נראה לי על פי מה שכתב הרב ז"ל (שער המצות ויחי) כי חולה גימטריא מ"ט שחסד לו שער הנו"ן, וכשממשיכין לו שער הנ' יתרפא, ועל כן יל"י גימטריא חמישים שעל ידו ממשיכין שער החמישים:
שמעון שמלה מרפא הבושם