תוכנית השותפים של איביי נותנת אפשרות לכל אחד להיות שותף ברווחים שהיא מייצרת.
בתאריך 1.10.2013 שונתה שיטת העבודה של התוכנית.
אנסה לשפוך קצת אור של עיקרי התוכנית וכמובן על שיטת הרווחים.
מפרסמים
בתוכנית השותפים של איביי יש 2 מפרסמים: eBay ו Half.
אתר Half אינו מוכר בישראל – הוא מתרכז בעיקר בספרים, משחקים, מוסיקה וכו’.
אנחנו נתרכז אך ורק באיביי.
תוכניות
איביי US, איביי UK, איביי אוסטרליה וכו’
מומלץ להרשם לכל התוכניות, זה לא עולה עולה כסף ויש לכך יתרונות שאפרט בהמשך.
מסעות פרסום
ניתן להקים מסעות פרסום שונים ולקרוא להם בכל שם שתרצה. כך תוכל לפקח ולדעת אילו מסעות פרסום הכניסו לך יותר. אתן דוגמא: נניח שאתה מקדם מוצרים בפייסבוק, באתר שלך ובבלוג האישי שלך. תוכל לקדד לינק לכל מסע פרסום ולדעת איזו שיטת פרסום יוצרת לך הכי הרבה תנועה, הכנסות, רווחים וכו’
חלוקת רווחים ותמחור
חישוב חלוקת הרווחים של איביי אינה פעולת חשבון פשוטה כמו בתוכניות שיתוף אחרות. יש בה מספר פרמטרים שצריך לקחת בחשבון.
ברגע שהתנועה שהפנת לאתר איביי מומרת לרכישה (בין אם זה Winning Bid or Buy It Now), איביי מחלקת לך חלק מהרווחים שלה.
איביי מרוויחה לא רק אחוזים מהרכישה, אלא גם מרוויחה מהמוכר (עמלת רישום מוצר ועוד עמלות).
הפניית הלקוח תקפה 24 שעות, כלומר רק אם הוא לחץ על הקישור שלך ותוך 24 הוא קנה איביי תתגמל אותך. כנ”ל אם זה מכירה פומבית, יש ללקוח 24 שעות לשים Bid, שיחזיק לכל אורך המכירה.
ועכשיו לתכלס. לכל תוכנית (US, UK וכו) יש תוכנית תגמול משלה. הכנסו ישירות לאתר השותפים של איביי בשביל לראות את נתוני התגמול העדכניים.
אחרי שבדקתם בקישור את תוכניות התגמול השונות, ניתן לראות שיש הבדל בין התגמול שתקבל בתוכנית של צפון אמריקה לבין שאר התוכניות (נכון לכתיבת המאמר 18.6.14)
אם אתה מוכר מוצרים במספר קטגוריות שונות עליך לשים לב לאיזה תוכנית לשייך את הלינק שאתה מקודד על מנת למקסם את רווחיך.
מספר דגשים:
1. לקחת תוכניות דוברות אנגלית.
2. יש לשים לב לאחר הקידוד שתנאי המשלוח אינם משתנים. לעתים איביי משנה את תנאי המשלוח.
(אתן דוגמא – את השיטוט באיביי אני מבצע ב eBay.com. אך מקשר לתוכנית ב Ebay UK. כבר קרה לי שראיתי מוצר עם משלוח עולמי חינם, ולאחר הקידוד נרשם לי Do not ship to UK. אמנם אנחנו בישראל, אף משום מה איביי אינו מזהה זאת. במקרה הזה פשוט השארתי את המוצר בתוכנית של ארה”ב והכל שב על כנו).
פתחו לכם הרגל – לאחר קידוד של כל קישור הכנסו ללינק ובידקו את הלינק באמת מעביר אתכם למוצר שאותו רציתם לקדד. בידקו שוב את המחיר והמשלוח.
פרט חשוב נוסף – איביי מתגמלת ב 200% (כלומר פי 3) אם הצלחת להפנות לקוח חדש או לקוח שלא ביצע רכישה באתר ב 12 החודשים האחרונים.
ועכשיו לדוגמא:
נניח שאתה מפנה גולש שרכש מחשב נייד ב$500. ההכנסות (Revenue) של איביי במקרה זה הוא $40. עכשיו נלך לטבלה ונראה כי באלקטרוניקה היחס הוא 55% לנו, כלומר $22 רווח (Earnings).
$22 מתוך $500 הם 4.4%, וזה שיעור הרווח שלנו באחוזים.
אם התמזל מזלנו והלקוח שרכש הוא לקוח חוזר או חדש (מצויין למעלה) נרוויח $66, או 13.2%.
דוח ה Transaction
הדו”ח נותן לי אפשרות לראות את כל התנועות שבוצעו בחשבון השותפים שלי כתוצאה מהתנועה שהזרמתי לאיביי.. חשוב מאד לקרוא את ההסבר המפורט כאן.
ממליץ להכנס גם לקישור הישיר של EPN Help בנוגע לדו"ח על מנת לרדת לעובי הקורה של הדו"ח. הבנת הדו"ח תיתן לכם שליטה על התוכנית, שליטה על רווחיכם וכמובן תוכלו מה קהל היעד שלכם קנה נתן BID וכו'.
אשים כעת דגש לעמודות החשובות בדו”ח:
* Amount – במקרה של Winning Bid עמודה זו מראה את ההכנסות של איביי מהמכירה.
* Program Name – שם התוכנית אליה קישרתם את המוצר (ארה”ב, UK וכו’)
* Campaign Name – שם הקמפיין שממנו בוצעה העסקה.
* eBay item ID – הקוד הייחודי של המוצר באיביי.
* eBay quantity sold – הכמות שנמכרה בעסקה
* eBay total sale amount – הסכום הכולל של המכירה
* User frequency – סוג הקונה: לקוח חוזר, לקוח שקונה מעט ולקוח שקונה בתדירות גבוהה. (הסבר למעלה – מסומנים ב 1-3).
* Earning – העמודה הכי חשובה. כמה הרווחת מהעסקה. הרווח הוא נגזרת מעמודת Amount והוא מחושב עפ”י הטבלה דלעיל (טבלת התוכניות)
* Traffic type – סוג המכשיר שדרכו בוצעה העסקה – נייח או נייד
אם כן, תוכנית השותפים של איביי קצת יותר מסובכת מתוכניות שותפים אחרות, אך גם היא מעניקה תגמול לא רע למי שמשקיע. נהוג לחשוב שהכנסה מתוכניות שותפים היא פאסיבית - אבל לדעתי ההיפך הוא הנכון. היא מאד אקטיבית. אם אתה רוצה להגדיל את הכנסותיך וכמובן לשמור על הקהל שלך מרוצה אתה חייב כל הזמן לחקור, לחפש ולמצוא מוצרים שירצו אותם. אבל זה לא מספיק... עליך גם לשלוח אותם לעמוד המוכר הכי רלוונטי עבורם. זו עבודה מאד קשה, ולא מתאימה לכל אחד.
בהצלחה!
עידו ניסנצוויג - אוהד הפועל מתוסכל, מתעסק בניהול תוכניות שותפים, ניהול מדיה חברתית, קידום ממומן PPC, כתיבת תוכן איכותי וכל מה שעולם האינטרנט מאפשר