קבועים ( constants ) ואופרטורים ( operators ) .
אז קודם כל למי שלא קרא את חלק א' , שיקרא כאן
אפשר לבצע השמה של משתנים מסוג אחד לאחר , אבל יש לשים לב שכשעושים זאת,
אפשר לאבד לפעמים חלק מהמידע שנמצא בהם.
למשל , כאשר נבצע השמה מfloat לint , נאבד את כל החלק הלא שלם של המספר.
לדוגמא:
long width = 30 זוהי השמה מint ל float.
int ASCII_char = 'C' זוהי השמה מchar לint.
קבוע מספרי הוא לרוב בבסיס 10 , אבל ניתן לרשום קבוע גם בבסיס אוקטלי ( 8 ) או בבסיס הקסדצימאלי ( 16 ) .
למי שלא יודע מה זה בסיסים , שיריץ חיפוש באתר על המילה " בסיסים " , יימצא את המדריכים שלי.
מספרים שנכתבים כך : 9782 , 216 , 11 , הם מספרים בבסיס 10 , כאשר נוסיף לפני המספר את הספרה 0 ,
הוא ייחשב כמספר בבסיס אוקטלי, וכאשר נוסיף את המספר 0x , הוא ייחשב מספר בבסיס הקסדצימאלי.
דוגמאות :
age = 0x41; = מספר בבסיס 16 , ערכו בבסיס 10 הינו 65.
teen_age = 0x11 = מספר בבסיס 16 , הערך בבסיס 10 הוא 17.
her_age = 025 = בסיס אוקטלי , ערכו בבסיס 10 הוא 21.
weight = 0120 = בסיס אוקטלי , ערכו בבסיס 10 הוא 80.
קבועים מסוג מחרוזת , או קבוע מסוג char המכיל תו יכול להיות מורכב מ2 תווים ,
כך שיצרו "תו מיוחד ". התו '' מציין שאחריו מופיע תו , והצירוף שלהם יחדיו מצביע על משמעות מיוחדת :
דוגמאות :
n מסמן מעבר לשורה חדשה
r שווה ערך להקשה על enter.
t שווה לtab ( התקדמות במספר תווים )
v שווה לtab אנכי.
b שווה לbackspace
f שווה לForm Feed
0 שווה ל Null Terminator ( נלמד עליו במדריכים הבאים )
xN מספר הקסדצימאלי
" שווה לגרשיים
' שווה לגרש
שווה ללוכסן הפוך אחד ( ) .
והנה דוגמא לשימוש בהם:
אם נרצה להדפיס את המילה goodbye , ומיד אחר כך לעבור לשורה חדשה , נשתמש ב r או n . בתוכנית זה יראה כך :
printf ( "goodbye ) ;
כותב המדריך:עומרי כדורי , מערכת Fuxim .