אין בעיה למצוא מקומות רבים לפרסם בהם חינם באינטרנט ותשימו טוב למשפט הבא: מקומות אלו באמת יכולים לקדם את אתר העסק אך השאלה שבאמת צריכה להישאל בכל הנוגע לנושא הנ"ל היא: האם אתה יודע מספיק לקדם על מנת להשתמש בפלטפורמות קידום אלו?
מהי הכוונה? הבעיה מתחילה בכך שכיום אנשים רוכשים את הידע שברשותם על ידי קריאה של מספר מדריכי קידום אתרים ויוצאים משם אל הדרך, לקדם אתר. חשוב להבין שקידום אתרים על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על קידום אתרים אורגני לא רק דורש סובלנות בשל העובדה שקידום זה מתרחש לאט, אלא גם דורש ידע מעמיק עליו נדבר במאמר הבא.
פרסום חינם באינטרנט – הידע והיכולת
אז כפי שציינו קודם לכן, יכול מאוד להיות שיש ברשותך את הידע לקדם אתרים אך יש לעשות הפרדה בין ידע ויכולת, דבר שלעיתים מקדמי אתרים מתחילים/אנשים שרכשו מספר מדריכים בנושא, שוכחים. קידום אתרים מכיל בתוכו המון פרמטרים (למשל: שיווק ברשתות חברתיות, קידום ממומן, קידום ויראלי וכן הלאה) אשר משפיעים על הקידום ובסופו של דבר הם אלו הקובעים את התוצאה הסופית – האם מדובר על קידום איכותי וטוב אשר יחזיק לאורך זמן או שמא בכלל מדובר על קידום אתרים שחור או קידום שאיננו יעיל?
אז כיצד קידום מהסוג הנ"ל שציינו כאן בא לידי ביטוי אתה שואל? לצורך העניין ניתן לראות כיצד רבים משתמשים בפלטפורמה של אתרי מאמרים, שהינה פלטפורמה נהדרת לכל הדעות הן עבור קידום עסקים קטנים והן עבור קידום עסקים גדולים, הבעיה מתחילה כאשר בוחרים באתרי מאמרים ללא כל PAGE RANK, או PAGE RANK נמוך, הדבר עוזר לאתר אם בכלל באופן מועט או לחילופין – בחירת מילות מפתח באופן מפוזר ולא עקבי שלא באמת מצליחה להראות תוצאות.
לעיתים אנשים בוחרים לקדם את האתר על ידי החלפת קישורים עם אתרים הנחשבים מפוקפקים בעיני גוגל, דבר שיכול להוביל, כנגזרת, לפגיעה באתר יחד עם פגיעה משמעותית באתר עמו התבצעה ההחלפה וכיוצא מכך.
אלו הן כמובן רק דוגמאות מעטות למה שקידום ללא ידע מעשי יכול לעשות לאתר שלך במידה ותרצה לקדמו לבד ללא כל ניסיון עבר מוכח.
ליאת