מבחינת בעלי אתרים רבים, יש רק סטטיסטיקה אחת חשובה: מספר הגולשים שנכנסו לאתר. אין אנו מפחיתים בערכו של נתון זה, אך תסכימו איתנו שהמטרה היא שאותם גולשים לא רק ייכנסו, אלא גם ייבצעו פעולה נדרשת - במקרה של אתר סחר: רכישת מוצר.
מספר הגולשים שמבצעים פעולה נדרשת, חלקי סך מספר הגולשים שנכנסו לאתר, נקרא יחס המרה, או אחוז המרה (באנגלית: Conversion Rate). כדי להגדיל את אחוז ההמרה, יש כמובן להכניס לאתר מימד שיווקי, אך לא פחות חשוב מכך - ליצור ממשק ידידותי לניווט ונוח לקריאה.
יחס המרה שנחשב למוצלח עומד על 1%. כלומר מצבכם טוב אם על כל 100 גולשים שנכנסו לחנות האינטרנט שלכם, קונה אחד ביצע רכישה ושילם. המסקנה המיידית מכך היא שצריך הרבה מאוד גולשים כדי שחנות האינטרנט שלכם תהיה רווחית, אולם על ידי מספר פעולות בסיסיות תוכלו לשפר את יחס ההמרה:
1. שימוש במערכת סטטיסטית: ה'שלבים' אותם עוברים הגולשים עד לרכישה או יציאה, מורכבים ממידע לגבי עמודי אינטרנט והפעולות (או חוסר הפעולות) המתרחשות בהם. כדי להגיע למידע זה יש להיעזר בכלים סטטיסטיים המנתחים את התעבורה באתר (כמו מערכת הסטטיסטיקה אותה אנו מספקים במערכות הניהול או גוגל אנליטיקס).
מהסטטיסטיקות חשוב להוציא את הנתונים הבאים:
? Bounce Rate: אחוז הגולשים שנטש את האתר מבלי לגלוש בו (שהה רק באתר הבית).
? התנהגות הגולשים לפי מילות חיפוש.
? תנועת הגולשים והניווט שלהם בין העמודים.
? משך הזמן בו שהו באתר.
? אחוז הגולשים החדשים והחוזרים.
2. שימוש בשפה תקינה וברורה: טקסט הכתוב בעילגות ובחוסר בהירות לא רק יגביר היסוס לרכישה מצד לקוחות פוטנציאליים, אלא גם יעשה לכם שם רע.
3. שימוש נכון בכותרות: הכותרת היא החלק החשוב בטקסט, ואם היא מזמינה לרכוש מוצר מסוים היא חייבת להיות שיווקית ובולטת ככל הניתן.
4. תמונת המוצר: לפעמים על זה קם ונופל אתר. תמונות המוצרים חייבות להיות ברורות, כאילו הלקוח (הגולש) רואה אותן במציאות. תמונה מטושטשת או לא ברורה, יכולה לאבד לך לקוח, שכבר מזמן עבר לאתר הבא.
5. מי אנחנו/אודות: קטגוריה של "מי אנחנו" או "אודות", היא צורך הכרחי בכל אתר סחר, זאת משום שבניגוד לחנות אמיתית, אןי מגע ישיר עם נותן השירות או מספר המוצר. כתיבה נכונה של עמוד זה יכולה לשבות את ליבו של הקורא, וכך להפוך אותו לקונה פוטנציאלי.
6. דגש על אבטחה: מאז הימים הראשונים של האינטרנט, עניין אבטחת המידע שופר בלי הכיר, והיום כמעט ואין גולשים החוששים לנפק את כרטיסי אשראי למחשב. אולם לאלה שכן, רצוי להדגיש עד כמה האתר מאובטח ושאין להם מה לדאוג.
7. דגש על שירות: הקפידו בכל טקסט לציין את השירות המוצלח שלכם ולקוחות מרוצים.
8. אפשרו תגובות: זה נשמע אולי קצת מפתיע, אך מומלץ מאוד לאפשר לגולשים להגיב עם ביקורת על מוצר זה או אחר. גם אם במקרה מתקבלת ביקורת רעה: אל תמהרו למחוק אותה. ההיפך. נסו להתבכל עליה בתור הערה ולנסות לשפר. אפשרו תגובות מזרים תנועה לאתר ומשדר הגינות ואובייקטיביות.
מספר הגולשים שמבצעים פעולה נדרשת, חלקי סך מספר הגולשים שנכנסו לאתר, נקרא יחס המרה, או אחוז המרה (באנגלית: Conversion Rate). כדי להגדיל את אחוז ההמרה, יש כמובן להכניס לאתר מימד שיווקי, אך לא פחות חשוב מכך - ליצור ממשק ידידותי לניווט ונוח לקריאה.
יחס המרה שנחשב למוצלח עומד על 1%. כלומר מצבכם טוב אם על כל 100 גולשים שנכנסו לחנות האינטרנט שלכם, קונה אחד ביצע רכישה ושילם. המסקנה המיידית מכך היא שצריך הרבה מאוד גולשים כדי שחנות האינטרנט שלכם תהיה רווחית, אולם על ידי מספר פעולות בסיסיות תוכלו לשפר את יחס ההמרה:
1. שימוש במערכת סטטיסטית: ה'שלבים' אותם עוברים הגולשים עד לרכישה או יציאה, מורכבים ממידע לגבי עמודי אינטרנט והפעולות (או חוסר הפעולות) המתרחשות בהם. כדי להגיע למידע זה יש להיעזר בכלים סטטיסטיים המנתחים את התעבורה באתר (כמו מערכת הסטטיסטיקה אותה אנו מספקים במערכות הניהול או גוגל אנליטיקס).
מהסטטיסטיקות חשוב להוציא את הנתונים הבאים:
? Bounce Rate: אחוז הגולשים שנטש את האתר מבלי לגלוש בו (שהה רק באתר הבית).
? התנהגות הגולשים לפי מילות חיפוש.
? תנועת הגולשים והניווט שלהם בין העמודים.
? משך הזמן בו שהו באתר.
? אחוז הגולשים החדשים והחוזרים.
2. שימוש בשפה תקינה וברורה: טקסט הכתוב בעילגות ובחוסר בהירות לא רק יגביר היסוס לרכישה מצד לקוחות פוטנציאליים, אלא גם יעשה לכם שם רע.
3. שימוש נכון בכותרות: הכותרת היא החלק החשוב בטקסט, ואם היא מזמינה לרכוש מוצר מסוים היא חייבת להיות שיווקית ובולטת ככל הניתן.
4. תמונת המוצר: לפעמים על זה קם ונופל אתר. תמונות המוצרים חייבות להיות ברורות, כאילו הלקוח (הגולש) רואה אותן במציאות. תמונה מטושטשת או לא ברורה, יכולה לאבד לך לקוח, שכבר מזמן עבר לאתר הבא.
5. מי אנחנו/אודות: קטגוריה של "מי אנחנו" או "אודות", היא צורך הכרחי בכל אתר סחר, זאת משום שבניגוד לחנות אמיתית, אןי מגע ישיר עם נותן השירות או מספר המוצר. כתיבה נכונה של עמוד זה יכולה לשבות את ליבו של הקורא, וכך להפוך אותו לקונה פוטנציאלי.
6. דגש על אבטחה: מאז הימים הראשונים של האינטרנט, עניין אבטחת המידע שופר בלי הכיר, והיום כמעט ואין גולשים החוששים לנפק את כרטיסי אשראי למחשב. אולם לאלה שכן, רצוי להדגיש עד כמה האתר מאובטח ושאין להם מה לדאוג.
7. דגש על שירות: הקפידו בכל טקסט לציין את השירות המוצלח שלכם ולקוחות מרוצים.
8. אפשרו תגובות: זה נשמע אולי קצת מפתיע, אך מומלץ מאוד לאפשר לגולשים להגיב עם ביקורת על מוצר זה או אחר. גם אם במקרה מתקבלת ביקורת רעה: אל תמהרו למחוק אותה. ההיפך. נסו להתבכל עליה בתור הערה ולנסות לשפר. אפשרו תגובות מזרים תנועה לאתר ומשדר הגינות ואובייקטיביות.
בניית אתרי סחר ותדמית - פלוטו
http://www.pluto-group.co.il
מיתוג אישי באינטרנט - הדרך שלך להצלחה
http://www.internetishi.co.il
http://www.pluto-group.co.il
מיתוג אישי באינטרנט - הדרך שלך להצלחה
http://www.internetishi.co.il