שיווק אונליין, ללא שום צל של ספק, נחשב לאחד התחומים הפופולאריים, המעניינים והמצליחים ביותר כיום הן מבחינת בעלי עסקים אשר זקוקים לשירות זה והן מבחינת העוסקים בתחום הנ"ל ומציעים את השירות המדובר.
שיווק אונליין לא תמיד היה כה פופולארי. למעשה, בתחילתו של האינטרנט היה מדובר על תחום מצומצם ששירותיו היו מוגבלים, בהתאם לכמות האתרים הנמוכה שהרשת הווירטואלית הציע.
כאמור, השנים עברו והטכנולוגיה עשתה את שלה וכיום – מדובר על מעצמה של ממש.
שיווק אונליין – האופציות המוצעות לבעלי העסקים
אחד מהיתרונות הרבים שבעלי עסקים נהנים מהם בהליך של קידום אתרים/שיווק עסקים ברשת האינטרנט הוא ההיצע הרחב, כלומר, מגוון האפשרויות העומדות בפניהם לעומת אפשרויות פרסום אחרות (למשל: קידום באמצעות תשדירים ברדיו, טובים ככול שיהיו הם בעלי מספר יתרונות פחות לעומת האינטרנט).
• קידום אתרים אורגני – קידום אתרים אורגני עבור מקדמי אתרים רבים היא למעשה אבן היסוד של תחום השיווק המקוון. אפשרות זו מעניקה לקהל לקוחותיה הזדמנות שווה להגיע אל ראש תוצאות המנוע החיפוש אך בניגוד לשיטות אחרות (קרי, הקידום הממומן) שיטה זו לוקחת יותר זמן וחשוב לציין שלטווח הארוך – היא חסכונית יותר (בסעיף של הקידום הממומן נסביר גם למה). על מנת שאפשרות זו תצליח להניב את פירותיה, חשוב לבצע אסטרטגיית קידום נכונה הכוללת בחירת מילות מפתח פופולאריות לצד קידום בשיטת "הזנב הארוך". מעבר לכך, ללא קידום אתרים אורגני שיהיה רלוונטי, הלקוח אמנם יהיה מדורג גבוה במנוע החיפוש אך יישאר ללא לקוחות.
• קידום אתרים ממומן – קידום אתרים ממומן אומר משהו פשוט: בוא ותבחר את מילת המפתח בה אתה מעוניין (מילה זו יכולה להיות בעלות של כ-5 ש"ח עבור קליק ויכולה גם לאמוד על כ-35 ש"ח לקליק, הדבר משתנה לפי היקף החיפוש של המילה). היתרון של קידום ממומן בא לידי ביטוי במהירות החשיפה שהוא מעניק לעסק. מרגע סיום פעולת בחירת מילת המפתח לצד כתיבת המודעה, המודעה מפורסמת אך החיסרון בא לידי ביטוי בכך שברגע שהתקציב היומי תם, המודעה יורדת. כלומר, אם למשל בחרנו במילה שעלותה נאמדת על כ5 ש"ח ואילו התקציב היומי עומד על 20 ש"ח, לאחר ארבעה קליקים, המודעה תוסר.
מעבר לכך, חיסרון נוסף, בא לידי ביטוי בכך שהדבר מצריך מהלקוח, מהעסק, תזרים מזומנים בהיקף נרחב ואמנם האתר מתקדם אך בשל החשיפה המצומצמת והמוגבלת, הדבר נעשה לאט (לעומת קידום אורגני).
• שיווק ברשתות חברתיות – שיווק ברשתות חברתיות הפכה בשנים האחרונות להצלחה מסחררת הן בעולם החברתי והן בעולם העסקי. רשתות חברתיות רבות מאפשרות לבעלי עסקים לפתוח בהם כרטיסים עסקיים ולמעשה לשווק עצמם לחברי הרשת. חברת קידום אתרים ברמה גבוהה תדע כיצד למנף את העמוד העסקי של העסק וליצור שיח שוטף את קהל הלקוחות בכדי שאלו יישארו מעודכנים לצד הבאת לקוחות חדשים אל העסק גם דרך הרשת החברתית לצד האפשרויות שציינו קודם לכן.
• שיווק ויראלי – השיווק הוויראלי נחשב לאמרה האחרונה עבור רבים בעולם השיווק המקוון.
מדובר על מגוון של אפשרויות שהייחוד של השיווק הוויראלי היא בעיקר המהירות בה הוא עובר בין גולש אחד למשנהו. השיווק הנ"ל נעשה באמצעות סרטונים ב-YouTube, מיילים וכן הלאה.
ליאת