עסקים קטנים בישראל – ייעוץ עסקי
החדשות הטובות הן שמספר רב של עסקים קטנים קמים בישראל מדי שנה והחדשות הפחות טובות הן שמספר גדול של עסקים נסגר לאחר שנה אחת של פעילות. מרבית העסקים במדינה הם קטנים ובינוניים, מה שגם הופך אותם למעסיקים ואחראים על פרנסתם של עובדים רבים אחרים ולכן יש חשיבות מאוד גדולה להבין כיצד עסק קטן צריך לקום וכיצד הוא צריך להתנהל.
כ יועץ עסקי יש חשיבות עצומה לעבודה עם יועץ עסקי, במיוחד כאשר מדובר על גוף עסקי קטן באופן יחסי. השוק החופשי ובמיוחד השוק הגלובאלי, משנה לא אחת את רוח הדברים והתחרות לא שפוטה, במיוחד כאשר על כל נישה מתחרים עסקים קטנים למכביר.
החשיבות של ייעוץ עסקי לעסק הקטן באה לידי ביטוי בדרך שבה צריך לחשוב קדימה ולתכנן. התכנון צריך להיות גם לתקופה של מספר שבועות וחודשים, אולם התכנון האסטרטגי חשוב לא פחות ולכן צריך לבנות תכנית עסקית טובה נכונה. היועץ צריך לדעת ולהכיר את כל הפרטים הקטנים ביותר על הלקוח, מהן הכוונות ומהם החלומות, מהם המשאבים ומהו הרעיון שעומד מאחורי ההקמה. שיטת העבודה תלויה רבות בבעלים ובמנהלים, בעובדים ובדרך שבה ניתן לשנות תפיסת עולם, לגבש מחדש את היכולת לשלוט בסביבה בתוך מציאות פיננסית סוערת ולפעול בדיוק על פי התכנית העסקית.
המחשבה העומדת מאחורי הייעוץ המדובר היא התאמה בין מאפייני העסק ובין מאפייני קהל היעד הפוטנציאלי. איש מקצוע טוב יודע לאבחן את נקודות התורפה לצד יתרונותיו של כל לקוח ומינוף היתרונות הללו באפיקי השיווק והפרסום השונים בצורה ייחודית – זה מה שנותן את הקידום הדרוש.
רבים מבעלי העסקים הקטנים בישראל עדיין חוששים לשים יהבם על ייעוץ עסקי וכאשר מדובר בהוצאה כספית בנושא שלא בטוח כי יעבוד, החשש גדול עוד יותר. לכן, הצורך הוא לדעת בביטחון שמדובר בתהליך נכון והכרחי שבסופו גם יוכל לשמש כמנוע צמיחה מאוד יעיל וייחודי לעסק. מחזורי המכירות יעלו באופן משמעותי והדרך להצלחה יכולה להיסלל באמצעות בנייה של תכנית טובה ומוגדרת לאורך זמן כחלק מייעוץ עסקי שמותאם לעסק.
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון