למה כל עמותה- ארגון-קהילה או יזם צריכים קמפיין וירטואלי ואיך זה קשור לקבלת מענק ממשקיע או קרן פילנתרופית?
איך עושים קמפיין מצליח כדי להתחיל לגייס תרומות?למה רק עמותות גדולות או ארגונים גדולים מצליחים לגייס הון תועפות מקרנות צדקה?למה עמותות קטנות ימשיכו להיסגר ולא יצליחו לגייס תרומות מקרנות?במאמר הבא אנסה להסביר את התעלומות..
קמפיין וירטואלי הוא דרך מאוד מועילה ויש יאמרו שכיום הדרך הטובה ביותר לגייס תרומות מאנשים,מאנשי עסקים,ומקרנות צדקה,ולפעמים גם ממשקיעים...קמפיין טוב מורכב משלושה מרכיבים עיקריים
1- סרטון תדמיתי שמסביר בצורה קולעת מי אתם,מה אתם רוצים,ולמה דווקא אתם.לאחר שיצרתם סרטון והעלתם אותו לאתרים המתאימים כדוגמת יוטיוב אל תשכחו להכניס מילות מפתח שיתארו את הקמפיין שלכם,רצוי להכניס מילות מפתח ממוקדות שמסבירות בקצרה את שם הפרוייקט שלכם,לא רצוי להכניס מלא מילות מפתח..איכות עדיפה על כמות.
2-טקסט מילולי מתחת הסרטון שמסביר את מטרת הפרוייקט-מיזם שלכם
3- דרכים שניתן לתרום לכם ורצוי דרכים מקוונות ומאובטחות,ליזמים חדשים או עמותות חדשות רצוי להשתמש בקבלת תרומות מפיפאל,זה בחינם אבל תצטרכו לפתוח חשבון עסקי כדי לקבל תשלומים או תרומות אונליין,החסרון בפייפאל הוא שהעמלות שהם גובים גבוהות על כל תרומה שתקבלו,היתרונות רבים כמים...זה מאובטח,זה בחינם,גם למי שאין חשבון פייפאל יכול יהיה לתרום לכם וזאת בלבד שיש לתורם ויזה בינלאומית
איפה כדאי לשים את הקמפיין?
הכי טוב שהקמפיין שלכם "ישב" על אתר למימון המונים אבל למי שלא רוצה להיות תלוי יכול לשים את הקמפיין שלו גם בבלוג או דף נחיתה או ברשתות חברתיות,היתרון -חוסר תלותיות,לא צריך לשלם עמלות לאתרים למימון המונים ואלה גובים עמלות מאוד גבוהות.
למה בכלל צריך קמפיין?
כיום רוב התורמים הגדולים או הקרנות הפילנתרופיות המכובדות או משקיעים שירצו לתרום לכם כסף ירצו לראות דבר ראשון את הקמפיין שלכם ולא משנה איפה הקמפיין שלכם נמצא,עמותה-יזם שאין להם קמפיין נתפסים כלא רציניים או חובבנים מדי מכדי לקבל תרומה.
תורמים-קרנות צדקה-משקיעים מעדיפים לראות קמפיין של עמותה או יזם ולהתרשם,זה עדיף בהרבה מאשר שיתחילו לחפש אתכם ויתחילו לחקור מי ומה אתם..תחשבו על זה מהצד שלהם אתם לא הייתם רוצים לקרוא אין סוף מגילות על המיזם או העמותה שלכם יותר פשוט-קל-ומהיר לראות קמפיין ולהחליט אם לתרום או לא...כמובן שאם קרן פילנתרופית תרצה לתרום סכומים נכבדים לאחר שתתרשם מהקמפיין תבצע תחקיר מקיף אודות העמותה או הארגון.
פרסום,הכרה,חשיפה להרבה תורמים ברחבי הרשת
איך עושים קמפיין מצליח?
משקיעים בסרטון התדמיתי
כותבים טקסט איכותי שמסביר את מטרת הקמפיין שלכם
מפרסמים את הקמפיין שלכם לחברים,אנשי עסקים,קרנות ומקווים שיתרמו לכם
למה עמותות גדולות מגייסות הון מקרנות ואיך הן עושות את זה?
בקצרה...יש לעמותות גדולות משאבים והרבה כסף כדי לייצר עוד כסף,יש להם מומחים לאיתור קרנות פילנתרופיות,מומחים לכתיבת בקשות למענקים,הן יודעות לנצל את הממשלה כדי לקבל הטבות,הן פותחות ארגוני ידידות שמתרימים להם כסף,הן מגייסות ידוענים כדי להתפרסם,ועוד שלל דרכים מתוחכמות כדי לקבל תרומות ולהחזיק את הארגון שלהם על הרגליים מה שאין כן אצל עמותות קטנות..עמותות קטנות לא משקיעות באיתור קרנות פילנתרופיות הן מסתפקות ברשימה של אולי 5-10 קרנות שהשיגו ממש במקרה,לרוב הרשימה תהיה אצל עוד אלפי עמותות כך שהן יצטרכו לחכות חודשים ולבסוף כמובן יקבלו תשובה שלילית
אז מה צריך לעשות כדי לקבל תרומות ממשקיעים או קרנות פילנתרופיות גם אם אין לעמותה או ליזם כסף?
הדבר הכי טוב שאפשר לעשות זה לפנות לארגונים התנדבותיים כדי שאלה יאתרו קרנות פילנתרופיות שנותנות מענקי תרומה,לאחר האיתור הארגונים ישלחו לנציגי העמותה או ליזמים את פרטי הקשר של הקרנות,בארץ ישנן 2 ארגונים התנדבתיים שפועלים חינם ועושים עבודת קודש באיתור קרנות פילנתרופיות למען עמותות קטנות-בינוניות או יזמים
מה לא לעשות?
רצוי להיזהר מלפנות לכל מיני אנשים שמתיימרים להציג את עצמם כיועצים בתשלום או חברות שמנסות למכור לך רשימה של קרנות פילנתרופיות באלפי דולרים
האם צריך לשלם מס על תרומות?
אם זה נטו תרומה ברוב המקרים לא צריך לשלם מיסים אם נתתם תמורה תמורת התרומה תצטרכו לשלם מיסים,לדוגמא אם החלטתם שמי שתורם לכם 100 שקל יקבל מהארגון שלכם חולצה תצטרכו לשלם מיסים.בכל מקרה חובה להתייעץ עם עורך דין או רואה חשבון המתמחה בתחום.
נכתב על ידי אורן אהרון מצוות תרומבנט
ארגון התדבותי המאתר קרנות פילנתרופיות למען עמותות-יזמים,מימון המונים לעמותות-יזמים