• 1. הגדרת מטרות עיקריות
בראש ובראשונה חייבים להגדיר מה המסר אותו החברה רוצה להעביר.
גם אם הביתן שלך הכי מגניב ומזמין מכולם הוא יכול להיכשל בקלות אם לא מועברים בו ערכי ומהות החברה והמסר הפרסומי או השיווקי שלה. וכמובן מהם השירותים או המוצרים אותם היא מעוניינת למכור.
כמובן שחייבים לדבר בהקשר הזה על המיתוג – חשוב שהמותג של החברה יתאים לאפיון של הביתן קרי אם מדובר בחברת הייטק חדשנית ופורצת דרך או לחלופין בחברה שמרנית יותר.
• 2. סימון קהל היעד
כאשר מתכנים את עיצוב הביתן לתערוכה חייבים לזכור מיהו קהל היעד שלך וזאת על מנת להטמיע את הקונספט השיווקי של החברה ישירות למה שהם דורשים. אחרי הכול אין טעם לייצור ביתן על מנת למשוך קהל פוטנציאלי שלא מתכוון לקנות ממך.
• 3. ניצול השטח בצורה מקסימאלית
חשוב לזכור ששטח הביתן וגובהו נקבע על ידי מארגני התערוכה ולכן חשוב מאוד לוודא ולהקפיד שלא חורגים מההגדרות שהונחו מראש.
בחלק מהתערוכות ניתן לבנות ביתן בגובה 6 מטרים. ממולץ לנצל כל סנטימטר שהוקצה לך מכיוון שזהו "שטח פרסום" יקר ערך אשר יעזור לך להביס את המתחרים שלך. בנוסף אם הביתן שלך גבוה משאר הביתנים ומשקיף עליהם שים את הלוגו של החברה במקום הגבוה ביותר כך שניתן יהיה לאתר שאת הביתן שלך באולם מכל מקום וכך תייצר מצג מרשים שיתעלה על כל השאר.
• 4. טקסט
בכל האמור לטקסט אתה חייב לוודא שהכיתוב ברור ונהיר, חשוב לזכור שלפעמים מילה אחת מעבירה את המסר בצורה חזקה ומדוייקת והיא שוות ערך למספר משפטים מורכבים.
כמו כן רצוי להשתמש בפונטים גדולים וקריאים (וכמובן באותו הקו של הלוגו שלך). בנוסף חשוב למקם את הטקסט שלך בחצי העליון של ביתן התצוגה שלך על מנת שאנשים באזור התצוגה שלך לא יסתירו אותו.
• 5. גרפיקה
המשפט הידוע "תמונה שווה אלף מילים" רלוונטי במיוחד במקרה הזה. תמונה מדויקת יכולה לפשט רעיון מורכב לבר-הבנה במהירות ובבהירות בלי צורך בטקסטים ארוכים.
תמונות בגודל אמיתי יכולות לתת אימפקט מאוד משמעותי. הגדר מיהו קהל היעד שלך ואיזה תדמית אתה רוצה לשדר לו וכיצד תענה בצורה הטובה ביותר לתחומי העניין שלו.
ממש כמו במקרה של הטקסט הגודל והמיקום של התמונות חייבים להיות בחלק העליון על מנת לוודא שקהל היעד שלך יוכל לראות את כל התמונות ממרחק וללא בעיה.
הטיפים הקטנים הללו אמנם נראים קטנוניים לפעמים אבל אם תדבקו בהם הדרך להצלחה שלכם מובטחת.