השקעה בקידום אתרים זוהי הוצאה תקציבית שקיימת לכל בעל עסק שיש לו אתר אינטרנט, בין אם זה אתר שיווקי, אתר מידע, או אתר שהוא העסק עצמו. מרבית העוסקים בקידום אתרים ידאגו להביא את האתר למקומות טובים במנועי החיפוש, וכתוצאה מכך - יותר גולשים נחשפים לאתר העסקי.
גולש שמגיע לאתר בזכות מנוע חיפוש, נחשף לדף אחד מתוך האתר, זהו הדף שמנוע החיפוש הביא לראש הרשימה. את הדף הזה הגולש חש בתת-מודע לפני שהוא מתחיל לקרוא את התוכן האמיתי שכתוב באתר. אם בשלב הזה משהו נראה לא לטעמו - זהו גולש שנוטש לפני שביצע פעולה כלשהי, ונשאר עם זכרון רע מהאתר.
גולש שעבר את המכשלה הראשונה, ומתחיל לעבור על האתר, הוא גולש שיש לו פונטציאל גבוה יותר לבצע פעולה עסקית, ויחד עם זאת - כל מכשול שיעלה לפניו - עלול לגרום לו לחזור לחיפוש ולהגיע לתוצאה הבאה בתור, וזה לא האתר שלכם!
בין אם האתר נבנה ע"י גורם מקצועי, או בניתם אותו בעצמכם, רצוי להעביר אותו דרך מסננת של ביקורת אתרים אשר מדמה לקוח פוטנציאלי, ולאתר מכשולים אפשרים שעלולים לגרום לנטישת האתר.
ביקורת אתרים צריכה להתבצע בצורה נייטרלית, ללא דעה קדומה, ולבחון את האתר גם במחשב שולחני, גם בטאבלט וכמובן שבמכשירים סלולריים, המהדרין יבדקו גם במספר מערכות הפעלה (XP, VISTA, Windows 8 ועוד)
החשיבות של בדיקת האתר ע"י גורם מקצועי היא כמובן במציאת הליקויים, אבל גם בסיוע שניתן לקבל מהגורם הבודק, לצורך ביצוע התיקונים מול החברה שהקימה את האתר, הן באפיון המפורט של השינויים שיש לבצע, הן בליווי סבב הבדיקות, והן בייצוג הלקוח מול הגוף הטכני שעוסק בפיתוח האתר שלכם.
בנוסף לבדיקת "הדמיית לקוח", ביקורת אתרים כוללת בדיקת פונקציונליות, הגהה, תקינות לשונית, נגישות למתקשים בראייה, וניראות האתר ע"י עיוורי צבעים - וכל זה - בעלות סבירה שהיא כמובן הוצאה מוכרת לצרכי מס.