אחת הבעיות המרכזיות עבור אנשים רבים שאינם מבינים את תחום קידום אתרים/שיווק אינטרנטי בכל הנוגע לנישה הנקראת "קידום אתרים אורגני" נוגעת בפרק הזמן של ההליך, כלומר, תוך כמה זמן מילות המפתח/ האתר שברשות החברה/העסק/בעל המקצוע יגיע כבר אל העמוד הראשון במנוע החיפוש. זוהי נקודה אליה יש להתייחס במלוא הרצינות ולהסביר את משמעותה לעומק על מנת הן להקל על העסק המבצע את קידום האתר של החברה והן (ויותר חשוב מכך) על מנת להקל על בעלי המקצוע ששכרו את שירותם ולא מבינים בתחום קידום אתרים ועלולים לחשוב שמרמים אותם, שחברת הקידום לא מבצעת את עבודתה כראוי וכדומה.
קידום אתרים אורגני – מה חשוב לדעת?
- קידום אתרים אורגני אמור, בתכליתו, להיות קידום הנעשה באופן איטי ומדוע? – מנוע החיפוש בוחן את האתר לאורך תקופה על ידי עדכון תכנים, אופטימיזציות שונות באתר, קישורים נכנסים ויוצאים וכדומה. מנוע החיפוש "רואה בעין טובה" כמו שאומרים, אתר המבצע פעולות לעיתים תכופות ומבצע אותם בצורה נכונה, מבחינתו, כאשר אתר מבצע את הפעולות שציינו לאורך זמן ובאופן קבוע – מדובר על קידום אמיתי ונכון ולא קידום הנעשה על ידי תוכנה אוטומטית.
- שיטת "הזנב הארוך" – קידום אתרים הוא תחום המשתנה בקצב מסחרר אך דבר אחד בטוח: לא מומלץ להישען על מילת מפתח (חזקה ככול שתהיה) אחת או שניים. למעשה, על מנת להבטיח קידום חזק מומלץ לבצע את שיטת הזנב הארוך. שיטה זו למעשה אומרת את הדבר הבא: נקדם מספר מילות מפתח בעלות היקף חיפוש נרחב אך לצידן נקדם גם מספר של מילות מפתח בעלות היקף נמוך.
אנשים רבים אינם יודעים זאת אך למעשה תנועת גולשים אל אתר ממילות מפתח חזקות מביאה רק כ-30% מכלל הגולשים ואילו מילות מפתח בעלות היקף חיפוש נמוך יותר את 70% הנותרים. מעבר לכך, היתרון של קידום מילות מפתח בעלוץ היקף נמוך יותר היא העובדה שהאתר נמצא במצב של יציבות רבה יותר עקב הסיכון הנמוך של מילות המפתח הללו. - קידום מוצלח מתחיל באתר עצמו ומחוצה לו. על מנת שקידום אתרים אורגני יצליח להניב את תוצאותיו יש לבצעו ברמת ה-ON PAGE (כלומר, בתוך האתר עצמו, לדוגמא: מאמרים בתוך האתר) וכן, מחוץ לאתר, משמע, ברמת ה- OFF PAGE.
- חשוב לזכור שמכיוון שרשת האינטרנט ושיטות השיווק משתנות בקצב מסחרר, חשוב שהעסק שבחרתם שיבצע עבורכם את קידום האתר, יהיה מוכן ומסוגל להשתנות בהתאם לשיטות השיווק החדשות. בדרך כלל חברות אשר מכירות את התחום לעומק מציעות מגוון של אפשרויות קידום החל מקידום אורגני, קידום ממומן ועד
שיווק ברשתות חברתיות, שיווק דיגיטלי וכן הלאה. - נקודה נוספת אשר חשוב לנו מאוד לציין היא הנקודה העוסקת בקידום אתרים רלוונטי. ניתן למצוא אמנם חברות רבות העוסקות בקידום אתרים ואכן מקדמי אתרים אלו יכולים להוביל את אתר העסק למקומות מכובדים במנוע החיפוש אך חשוב להבחין בין מקדמים המביאים לתוצאות בעולם הווירטואלי (מיקום גבוה במנוע החיפוש) לבין אלו אשר מבצעים קידום אתרים רלוונטי, כזה המביא ללקוח לקוחות חדשים ובעצם מגדיל לו את כמות הלקוחות לצד הגדלת הרווחים.
ליאת