עד לא מזמן, והאמת שאפילו היום אם תשאלו מקדם אתרים ממוצע - מהם הדברים החשובים ביותר על פיהם גוגל מדרג את תוצאות החיפוש, הוא בוודאי ישיב לכם שהקריטריונים החשובים ביותר הם מס' הקישורים לאתר ואיכות התוכן, וזה לא שזה לא נכון, רק שזה הולך ומשתנה לכיוונים חדשים.
נכון לאתמול ונכון להיום
כשעושים קידום אתרים בגוגל, עדיין חשוב לשמור על מס' קישורים גבוה, למעשה בסקרים משנת 2013 ועד היום עולה שעדיין אחד המדדים החשובים ביותר כאשר מבצעים קידום אורגני לאתרים באינטרנט הוא מס' הקישורים עם מילת המפתח המוגדרת מתוך דומיינים שונים.
גם התוכן באתר הוא עדיין המלך, התוכן עדיין צריך להיות איכותי, מקורי ועדיף גם שיתעדכן בתדירות סבירה באתר.
אז מה השתנה?
ובכן, ככל שמתעמקים יותר נראה שגוגל שמים יותר ויותר דגש על מדדים שקשורים לאתר עצמו ופחות לנראות של האתר ברשת.
הנה כמה מדדים שאולי לא ידעתם שמשפיעים על דירוג האתר שלכם בגוגל :
חווית משתמש - האתר שלכם נמדד ע"פ חווית המשתמש בו ביחס לחוית המשתמש באתרים אחרים. בין המדדים : זמן שהייה ממוצע באתר, מס' דפים בהם גולש מנווט בממוצע, שיעור היציאה מדפי האתר ועוד.
תוכן מעודכן ורלוונטי - אז נכון, אתם מעדכנים תוכן באתר בתדירות גבוהה, אך האם הוא באמת מעודכן ביחס לאתרים האחרים באותו תחום? האם התוכן שלכם מספיק רלוונטי לגולשים שמגיעים לאתר שלכם?
כמובן שמגוון רחב של מדדים נוספים קיימים לצורך שיפורי מיקום כחלק מ-קידום אתרים בגוגל, חלקם ידועים לנו וחלקם עדיין לא, אבל מה שנראה כרגע זה שלצד המלחמה בספאם ברשת האינטרנט, גוגל שמה לעצמה כמטרה לשפר את דירוג האתרים על פי איכותם והרלוונטיות שלהם לגולשים, אנחנו רואים יותר ויותר השפעה של הנושא הזה על הדירוג.