אומנות המכירה כשלעצמה מחייבת איש מכירות איכותי מקצועי ובעל תכונות אופי ייחודיות. גיוס אנשי מכירות שאינם "מספקים את הסחורה" יכולים לגרום ממש להפסדים, ועל כן חשוב לבחור ולברור בקפידה את אנשי המכירות.
מדוע צריך גיוס אנשי מכירות ולא פשוט לבחור אחד?
גיוס אנשי מכירות צריך להתבצע עם שיקול על מנת שנוכל לקבל את התוצאות להם אנו מצפים. אין בעיה "להמר" על איש מכירות ולקוות כי יצליח בתפקידו אולם מהלך כזה עלול להיות כישלון. איש מכירות כולל הוצאות נלוות מרובות, משכורת בסיס, עמלות, הטבת אש"ל, רכב, מכשיר סלולארי ועוד כאלו ואחרים. על כן איש מכירות בעצם עולה הרבה יותר מאשר עובד רגיל מכאן שיש לבצע גיוס אנשי מכירות על מנת לברור את המתאימים ביותר לתפקיד.
דגשים בעת גיוס אנשי מכירות
כאמור גיוס אנשי מכירות מחייב שיקול דעת שאם לא כן אנחנו עלולים ליצור הפסד, להלן מספר דגשים שיש לתת עליהם את הדעת בעת גיוס אנשי מכירות:
1 - ראשית יש להבין כי גיוס אנשי מכירות הוא כמו פתיחת מחלקה נוספת בחברה שמתפקדת כיחידת רווח והפסד עצמאית.
2 - במהלך איתור וגיוס אנשי מכירות יש לתת עדיפות על תכונה ניהולית הכוונה היא שאיש מכירות אמור להתנהל באופן עצמאי ולספק את הסחורה.
3 - זיקה למוצר והתלהבות - כאשר אנחנו רוצים לשווק את מוצרינו בהצלחה עלינו בתהליך גיוס אנשי מכירות לאתר את אלו שממש מתלהבים ואוהבים את המוצר שלנו - להם יש לתת עדיפות, הרבה יותר קל למכור מוצר שאוהבים...
4 - ראש גדול - הרבה מבעלי העסקים אינם אוהבים שיש עובדים תחתם עם ידע או יכולות גבוהות יותר וזה טבעי כך פועל המח האנושי אולם אם אתם בעלי עסקים שמבינים כי רק ראש גדול עם יוזמה אישית יוכל לבצע את העבודה על צידה הטוב ביותר את בדיוק כאלו תאתרו במהלך גיוס אנשי מכירות.
אלו היו רק כמה דגשים עיקריים כמובן שיש עוד נקודות שחשובלתת עליהם את הדעת, אולם אם קיימת הבנה בסיסית כי גיוס אנשי מכירות שווה ערך להקמת מחלקה נפרדת עם מנהל משלה שיודעת ואף צריכה לייצר רווחים אז ההצלחה שלנו קרובה מתמיד.