רובנו נוהגים, חלקנו ברכב 4 גלגלי וחלקנו ברכב דו גלגלי ועד כמה שלא ניזהר תמיד ישנו הסיכוי שמישהו יפגע בנו, גם כאשר הרכב אינו במצב נסיעה, אפילו בחנייה. כל מכה או נזק דורשת פחחות וצבע לרכב על מנת להחזיר את המצב לקדמותו.
האם כל מכה צריכה פחחות וצבע לרכב?
כאשר הרכב שלנו נפגע יכולים להיות כמה סיטואציות:
1 - במהלך נסיעה פגעו ברכב שלנו
2 - במהלך נסיעה פגענו ברכב אחר
3 - בחניה פגעו לנו ברכב
כל אחת מהסיטואציות האלו מצריכות פחחות וצבע לרכב, אולם הדחיפות נקבעת על ידי רמת החומרה של הפגיעה. אין טעם שנעשה פחחות וצבע לרכב על כל שריטה קטנה אולם אם נאגרו הרבה שריטות עדיף שנעשה פחחות וצבע לרכב. עצם העובדה שאנו עושים פחחות וצבע לרכב אנחנו למעשה שומרים על ערך הרכב מצד אחד ומצד שני אנחנו נוסעים ברכב שנראה טוב ולא חבוט ומוכה. לעיתים יתכן כי הרכב שלנו נפגע במעטפת שלו ונוצרו כיפופים בפחים אז תהליך הפחחות וצבע לרכב קצת יותר מורכב ונעשה בשלבים ולא בבת אחת.
שלבי פחחות וצבע לרכב במקרה של פגיעה במעטפת
כאשר אנו אומרים פגיעה במעטפת הכוונה היא לפח מכופף (במקרים של פגיעות חמורות לעיתים משביתים את הרכב אך לא בזה מדובר כאן). פחחות וצבע לרכב הם הדרך שלנו לשחזר רכב פגוע לקדמותו ולשם כך יש כמה שלבים:
1 - אבחון וזיהוי הבעיות על ידי מומחה לפחחות וצבע לרכב, תמחור ויציאה לדרך כלומר תחילת עבודה.
2 - הסרת צבע קיים באזור הפגיעה.
3 - יישור הפח המכופף במידת האפשר.
4 - מילוי על ידי חומר איטום לרכב כגון שפכטל לרכב.
5 - ליטוש המילוי עד למצב של יישור מלא וחזרה לקווים המקוריים של הרכב.
6 - הכנסה לתנור לצורכי צביעה.
7 - סיום תהליך פחחות וצבע לרכב.
לסיכום אנו מבינים כי פחחות וצבע לרכב מאפשרת לנו להחזיר את הרכב שלנו למצבו הראשוני, כלומר ללא שריטות או פגיעות. מהלך זה מעלה את ערך הרכב ומאפשר לנו ליהנות מרכב תקין ומתוקן.
מישל כהן חומרים וציוד - מומחה בענף הרכב והתעשייה