כשמנהלים חנות או בית עסק ישנם מספר דברים חשובים ביותר אותם צריך לעשות. הדבר הראשון הוא כמובן לוודא שיש לכם את ההון הראשוני להשקעה, וזאת על מנת שאם ההצלחה לא תבוא בין רגע, מה שבדרך כלל קורה, תהיה בידכם את האפשרות להרשות לעצמכם להפסיד מעט כספים עד אשר תתחילו גם להרוויח. הדבר השני אותו יש לעשות הוא לשכור את העובדים הנכונים, אנשים שתוכלו לסמוך עליהם, יעשו לכם עבודה קלה יותר בניהול העסק וישמרו על לויאליות למקום.
כיצד בעל החנות יוכל לדאוג לרווחים גבוהים יותר
הדבר השלישי הינו לא פחות חשוב ואולי אף חשוב יותר מהכל- שמירה ומעקב אחר המלאי של החנות. כל חנות וכל בית עסק שמספק שירותים ומוכר מוצרים הינו בעל כמות מסוימת של מלאי, אחריו יש לעקוב באופן רציף, אחרת תתחיל החנות לגלגל הפסדים ולא משנה בכלל מה מאזן הרווח מול הפסד שלה במכירות. המלאי הוא דבר בלתי נפרד מהצלחת החנות שכן בכל דבר שקשור אליו בעל העסק צריך להיות עם האצבע על הדופק. מצד אחד, אם יש ביקוש למוצר מסוים, בעל החנות יצטרך לדאוג להזמין כבר מראש כמות נוספת מאותו המוצר על מנת לא לשלוח חזרה הביתה לקוחות לא מרוצים שלא מצאו את המוצר הנחשק, דבר שעשוי להוביל להפסד המכירה בטווח המיידי וכמובן גם להפסד הלקוח בטווח הארוך. מצד שני, מוצרים שאינם נמכרים בתדירות גבוהה כדאי לא להזמין סחורה מוגדלת מאותו מוצר, על מנת שלא תישאר סחורה רבה בחנות, סחורה עליה בעל המקום יפסיד כספים.
מדוע חשובה ספירת מלאי
אך כיצד ניתן לנהל את המלאי בצורה כזו בה בעל העסק יוכל להתעדכן בכל שינוי בהווה ושינוי אופציונלי בעתיד של המלאי? הדרך הפשוטה ביותר היא כמובן ספירת מלאי, ספירה אותה עורכים פעם בשנה ובעזרתה ניתן לדעת מה מצב המלאי של החנות, מה בדיוק צריך לחדש, מה אין צורך להזמין ממנו עוד ובכלל, האם כמות הסחורה שנמכרה הינה שווה לסכום הכספי שנכנס כרווח לחנות. בעזרת ספירה זו, אותה עושים כל החנויות ללא יוצא מן הכלל לפחות פעם בשנה, כל חנות יכולה לסיים את השנה בידיעה מה היו רווחיה בשנה החולפת ולא פחות חשוב, כיצד היא תוכל לייעל את השנה הבאה.
שלום, שמי אבנר כהן. עובר בתחום הביטוח, אוהב ספורט ונסיעה על סגווי